علی رستمی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز باید با همکاری اتحادیه‌های شهرستان با اعمال محدودیت های لازم نسبت به ادامه روند تعطیلی برخی صنوف غیر ضروری اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی ادامه داد: با هدف مقابله با بیماری کرونا، هسته مرکزی شهر تربت‌حیدریه بر روی خودروهای عبوری  مسدود شده و فعالیت تاکسی‌ها نیز بر اساس کد، روزهای زوج یا فرد خواهد بود. 

وی گفت: جهاد کشاورزی، ارتش و تیپ ۶۱ محرم با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای داوطلب، نسبت به ضدعفونی معابر و خیابان های اصلی شهر اقدام می‌کنند.

 رستمی، از تشدید روند غربالگری و پایش مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرستان به ویژه در جاده تربت‌حیدریه به زاوه خبر داد و افزود: شهروندان باید اخبار مرتبط با آمار بیماران و روند درمان آنها را از رسانه‌های موثق و دارای مجوز و مسوولان ذیربط دریافت کنند.
وی ادامه داد: مردم باید برای عملیاتی شدن هر چه بهتر مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا، نهایت تعامل و اعتماد را با مسوولان داشته باشند.

وی در ارتباط با انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر توقف قطار مسافربری در ایستگاه تربت‌حیدریه یا بررسی نشدن سلامت مسافران گفت: در این راستا تابع تصمیمات مسوولان کشوری هستیم و پیشنهادات لازم مبنی بر صادر نشدن بلیت به این ایستگاه داده شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۹ بیمار دیگر، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی به ۵۷ نفر رسید که از این تعداد، سه نفر فوت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.