یوسف بیدخوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۴ مورد از این شکایت‌ها از طریق سامانه ملی سفر به شماره ۰۹۶۲۹ بوده و دو مورد از این شکایات هم به‌ صورت حضوری و سه مورد از آنها نیز تلفنی اعلام شده است.

وی ادامه داد: ثبت تاریخ شکایت‌ها از پنجم تا بیست و چهارم اسفند ماه بوده و از تاریخ دهم تا بیست و ششم اسفند ماه برای رسیدگی به این شکایت‌ها اقدام و رسیدگی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: علت عمده شکایتهای یادشده عدم اجرای پیش‌بینی های قانونی اعلام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص پرداخت کامل وجوه ابطال و استرداد بلیت به دلیل شیوع بیماری کرونا بوده است

بیدخوری افزود: موضوع این شکایت‌ها مواردی از جمله خدمات، کنسلی هتل، کنسل کردن تور و عدم برگشت پول، اخذ ۵۰ درصد خسارت به دلیل کنسلی، کنسل کردن بلیت پرواز، لغو تور، برگشت ندادن مبلغ کنسلی، رعایت نکردن قرارداد، عودت ندادن وجه کنسلی تور و موارد این چنینی بوده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای رسیدگی به این شکایت‌ها گفت: تماس با شرکت‌های دارای شاکی، تماس با مدیریت شرکت مقرر برای برطرف کردن مشکل، ارجاع به اداره کل، ارجاع به انجمن، پیگیری از طریق اداره کل از جمله کارهای انجام شده برای رسیدگی به شکایت‌ها بوده است.

استان خراسان رضوی دارای دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری است که از این حیث مقام نخست کشور را دارد و امسال با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقامت در تمامی واحدهای اقامتی این استان ممنوع شده است و پذیرش مسافر انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.