به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، ️محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی مشهد اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا، تعداد ۲۰ هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت دیگر در نقاهتگاه‌های شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پیش‌بینی این تخت‌ها در نقاهتگاه‌ها به منظور گذراندن دوران نقاهت بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان شرایط مراقبت در منزل را ندارند ایجاد شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بیماران پس از تأیید مددکاری بیمارستان به مراکز بازتوانی معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوران نقاهت و حمایت‌های تغذیه‌ای و مراقبتی بتوانند به زندگی شغلی و اجتماعی خود بازگردند.

براتی عنوان کرد: ایستگاه‌های سلامتی که از روز گذشته در مبادی ورودی استان و مشهد فعال‌تر شده است، با توان بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند و ضمن تب‌سنجی و غربالگری مسافران، افراد مشکوک در هر خودرو را به اتفاق سایر همراهان به مراکز قرنطینه هدایت نموده و با هزینه خودشان به مدت ۱۴ در این مراکز قرنطینه خواهند کرد.

وی بیان کرد: افراد مشکوک پس از گذراندن دوران قرنطینه به شهر خود بازگردانده می‌شوند و مجوز ورود به مشهد به آنان داده نخواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین راهکار در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ماندن در خانه، لغو تمامی سفرها، مسافرت‌ها و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی است، گفت: در صورت همکاری مردم می‌توان به زودی از این بیماری که ابتلاء به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد، جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.