مسلم ساقی عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان کاشمر افزود: در راستای ممنوع بودن تجمعات، مراسم شب پنجشنبه پایان سال و حضور مردم در آرامستانها و بر سر قبور اموات در بقاع متبرکه شهرستان و زیارتگاه شهید مدرس ممنوع بوده و در هیچ یک از آرامستان ها و بقاع متبرکه شهرستان مراسمی برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت دو بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابالفضل (ع) ادامه داد: درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر نیز در روزهای اول سال جدید باید فعال باشد. 

فرماندار کاشمر گفت: اگر شرایط به همین منوال باشد وضعیت شهرستان حاد خواهد شد لذا هر کسی هر توانی دارد باید استفاده کند و مردم هم باید در خانه بمانند.

ساقی با استقبال از استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی، جهادی و نیروهای داوطلب افزود: البته هرگونه  فعالیتهای آنان در راستای استفاده بهینه از منابع باید در قالب ستاد پیشگیری از کرونا ساماندهی شود.

وی ادامه داد: بهترین مشارکت مردم در خانه ماندن است لذا باید موضوع را جدی بگیرند و در منزل بمانند زیرا اگر همکاری مردم نباشد شاید تا ماه‌های دیگر هم درگیر موضوع کرونا باشیم.

در حال حاضر محدودیتهای ترافیکی و کاهش ساعات کاری برخی صنوف در شهرستان کاشمر به منظور پیشگیری و کنترل کرنا انجام شده است.

بنا بر آخرین آمار از ۴۱ نمونه گرفته شده از بیماران بستری در بیمارستان کاشمر نتیجه آزمایش ۳۶ مورد به صورت قطعی اعلام شده که جواب آزمایش کرونای ۲۲ نفر از آنها مثبت و ۱۴ نفر منفی بوده و نتایج آزمایش  پنج نفر دیگر هنوز اعلام نشده است.

از تعداد ۲۲ مورد آزمایش مثبت اعلام شده، ۱۸ نفر کاشمری بوده اند و چهار نفر دیگر از شهرستان‌های مجاور هستند که در این بیمارستان بستری بوده و نتیجه آزمایششان مثبت اعلام شده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.