مولانا غلام نبی توکلی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کشتار مسلمانان بی دفاع هندوستان گفت: ۲۰۰ میلیون جمعیت مسلمان هند، به ناگاه در این کشور غریبه می‌شوند و افراط گرایان هندو شروع به کشتار آنان و تعرض به مساجد، خانه‌ها و کسب و کار مسلمانان می‌کنند.

وی بیان کرد: این اتفاقات تلخ با سفر دو روزه و برنامه ریزی شده ترامپ به این کشور و سخنرانی نژادپرستانه او در کنار نخست وزیر ناسیونالیست هند که مدعی شد: «هند و آمریکا متعهد شده اند تا از مردم در برابر «تروریسم اسلامی رادیکال» محافظت کنند»، به یکباره شدت می‌گیرد.

امام جمعه تایباد با بیان اینکه هیچکس در دنیا نمی‌تواند آمریکا را از این جنایت تبرئه کند، از سکوت "مرگبار" مدعیان حقوق بشر ابراز تأسف کر و افزود: آنچه امروز در هندوستان و علیه مسلمانان روی می‌دهد، یک نسل کشی و پاکسازی قومی و دینی است، متأسفانه بحران کرونا ویروس هم مزید بر علت شده است تا رسانه‌های جهان راحت تر بر این جنایت سرپوش بگذراند.

وی بیان کرد: جوامع اسلامی باید بیدار شوند و ببینند چطور مسلمانان در هند سلاخی می‌شوند و دنیا بی تفاوت است، این مصداق حقوق بشر غربی‌ها است. حقوق بشری که در آن هر کس علیه مسلمانان دست به جنایت زد، آزاد است ولی اگر مسلمان از خود دفاع کند، تروریست و افراط گرا می‌شود. باید این حقوق بشر و مدافعانش را یکجا در زمین دفن کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد تصریح کرد: امروز زمان آن است که جوامع اسلامی، اختلافات را کنار گذاشته و یکصدا دولت هندوستان را محکوم کنند و با هر وسیله‌ای از جمله تحریم اقتصادی هندوستان که در محاصره کشورهای اسلامی است، این رژیم خونریز و نژادپرست را وادار به عقب نشینی کنند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب و وزیر خارجه ایران، پرچم حمایت از مسلمانان را در جهان اسلام علم کردند و دیدیم چگونه نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان نیز از این موضوع خوشحال و اعلام حمایت کردند. باید بدانیم وحدت در مقابل دشمنان اسلام یک دستور قرآنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.