علیرضا رزم‌حسینی در این مراسم با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از دستکش یک بار مصرف این نهال را غرس کرد.
همچنین به منظور کاهش تردد شهروندان در شهر مشهد و پیشگیری از شیوع کرونا بستر استفاده از خدمات غیرحضوری شهرداری برای کاشت نهال فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در این ارتباط گفت: با توجه به فرارسیدن هفته درختکاری و برای جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان برای دریافت نهال، ثبت نام توزیع نهال رایگان به شهروندان در هفته درختکاری از طریق اپلیکیشن "شهر من" انجام می‌شود. 

شهریار آل‌شیخ افزود: کاربران برای ثبت درخواست نهال در اپلیکشین شهر من باید وارد سرویس مربوطه شده و با پرکردن مشخصات درخواستی اقدام به ثبت نام کنند، در این سرویس امکان مشاهده زمان و مکان های توزیع نهال برای شهروندان فراهم‌ شده‌ است.

کاشت درخت در دانشگاه فردوسی مشهد 

همچنین در  آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیش از ۱۰ اصله نهال بلوط، سیب، انجیر و توت که سازگار با اقلیم منطقه هستند در محوطه بیرونی دانشکده علوم این دانشگاه کاشتند.

علاوه بر آن سه هزار و ۷۰۰ نهال از درختان بومی و سازگار با اقلیم منطقه و کم آب طلب شامل عناب، سنجد، گردو خوشه‌ای، توت سفید، زیتون تلخ و آلو سیاه در فضاهای بوستان دانش، بوستان پردیسان، مهدیه و محوطه سالن غذاخوری پردیسان دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد.  

رییس این دانشگاه در این مراسم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بحران آب در منطقه سبزوار طرح توسعه فضای سبز در این دانشگاه زیرنظر متخصصان و استادان محیط زیست اجرا می‌شود.
دکتر علی اصغر مولوی افزود: رویکرد این دانشگاه، توسعه فضای سبز، حذف تدریجی گونه های دارای نیاز زیاد به آب و جایگزینی آن با گونه‌های مقاوم به تنش خشکی است.
مدیرکل روابط عمومی و دبیر ستاد هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شعار هفته منابع طبیعی سال جاری را "نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" اعلام کرد. 
هفته منابع طبیعی از  ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.