علیرضا رزم حسینی دوشنبه شب در دیدار با سرکنسول عراق در مشهد افزود: تجربه‌های موفق اقتصادی در خراسان رضوی می‌تواند در قالب مشاوره و سرمایه گذاری‌های مشترک در اختیار استانداری نجف اشرف قرار گیرد.
وی ادامه داد: امیدواریم در زمان ماموریت سرکنسول عراق در مشهد، روابط بین خراسان رضوی و نجف اشرف ارتقا یابد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های سخاوتمندانه‌ای در حوزه امنیت در عراق انجام داده است و همین موضوع سبب شده احساس برادری و اخوت بین دو ملت ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با بیان اینکه کشور ایران تاکنون برای ساخت عتبات عالیات اقدامات مناسبی انجام داده است افزود: تکمیل طرحهایی که در این زمینه وجود دارد با همان جدیت قبل ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به خدماتی که از طرف شهرداری مشهد در ایام اربعین در شهر نجف ارائه شد ادامه داد: در آن ایام هزاران نفر از کارکنان شهرداری این کلانشهر مسوولیت بهداشت، نظافت و تغذیه زایران اربعین حسینی را بر عهده داشتند.

استاندار خراسان رضوی با ابراز علاقمندی و آمادگی برای اجرایی شدن پروتکل خواهرخواندگی نجف اشرف و مشهد گفت: این استان آمادگی دارد این پیمان نامه بین دو استان ایران و عراق هرچه سریعتر اجرایی شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی از سرکنسول عراق در مشهد دعوت کرد که از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این استان بازدید کند.

 سرکنسول عراق در مشهد نیز در این دیدار گفت: ایران و عراق و ملت‌های آنها شرایط بسیار سختی در طول تاریخ پشت سر گذاشته‌اند اما علیرغم این شرایط همواره تلاش کرده‌اند روابط خود را حفظ کنند.

اسعد سلطان ابو گلل افزود: دشمنان هر چه برای تفرقه انداختن بین دو ملت ایران و عراق تلاش کردند موفق نشدند و در این راستا بسیاری از روابط و ویژگی‌های مشترک ایران و عراق سبب شده رابطه خوب بین دو کشور ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.