رییس هیأت امنای بنیاد مستضعفان روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت: برای ساخت این واحدها که توسط این بنیاد آغاز شده است به ازای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

محمد سعیدی کیا از طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان یکی از مدل های موفق در زمینه توانمندسازی مردم یاد کرد و افزود: امیدواریم اقدامات انجام شده در قالب این الگو، نتایج درخشانی برای استان خراسان رضوی داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت مسکن در مناطق محروم گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یکی از مجموعه های انقلابی به شمار می‌رود که از ابتدای تاسیس تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.
رزم حسینی افزود: واحدهای مسکونی که توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم ساخته می‌شود از کیفیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم در زمینه ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد هم گام های خوبی برداشته شود.

۳۱ دستگاه اجرایی در استان خراسان رضوی در موضوع ساماندهی حاشیه شهر مشهد در حوزه‌های مختلف مسوولیت گرفته‌اند و کار به صورت گام به گام در دست انجام است.
ساخت دو هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد در مرحله چهارم طرح مشارکتی مسکونی- تجاری هفتم دی ماه ۱۳۹۸ در قالب ساخت دو هزار واحد مسکونی ویژه ساکنان حاشیه شهر مشهد کلنگ زنی شد.
پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده شهرهای ایران وجود دارد و سهم خراسان رضوی از بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری کشور ۷.۸ درصد و از سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۰ درصد است.
سکونتگاه های غیررسمی شامل ۱۳ درصد مساحت مشهد ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای دادهاند و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.