ابوالفضل مکرمی‌فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان، برگزاری جشن نوروزگاه با هدف ایجاد وحدت بیشتر روز هشتم فروردین ماه سال آینده در مرکز مشترک ۲ کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۱۳۸ رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: این رویداد فرهنگی در ۴۲ روستا، ۱۶ بخش، ۲۸ شهرستان، ۲۸ بوم‌گردی و چهارسیاه چادر، ۱۰ مکان تاریخی،۱۳ بوستان در استان، ۱۳ مجموعه تاریخی و هشت پایگاه پژوهشی برگزار خواهد شد.

مکرمی فر افزود: استان خراسان رضوی برای میزبانی از زائران و مسافران آمادگی کامل دارد و در حوزه آثار و مجموعه‌های تاریخی نیز برای استقبال از بازدیدکنندگان نوروزی برنامه‌ریزی شده است.
آئین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم‌ کننده بستر برای اجرای آن باشد.
در برگزاری نوروزگاه‌ها سعی می‌شود به میراث نا ملموس حوزه نوروز رسیدگی شود، موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا گردد و آداب و رسومِ مردم بازشناسانده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.