"زال و رودابه" ، نمایش موزیکال "سوئینی تاد"، "دستهای آلوده"، "من مرتضی تنها هستم"، "ترمز اضطراری"، "گربه" و "اتاق ورونیکا" از جمله تئاترهایی بودند که در سالنهای مختلف شهر به روی صحنه رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که هفته گذشته به تماشای تئاتر "زال و رودابه" رفته بود در حاشیه آن در جمع هنرمندان گفت: نمایش "زال و رودابه" مفاهیم اصلی شاهنامه را در بستر داستانی – عاطفی صورت بندی کرده است.

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از "مهسا غفوریان" کارگردان نمایش "ژنتیک" که در بخش صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورده بود به صورت ویژه قدردانی کرد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هفته گذشته در تهران برگزار شد که هشت گروه موسیقی سنتی، مقامی و پاپ از خراسان رضوی در این جشنواره حضور یافتند و گروه پاپ "ترانه" به سرپرستی و خوانندگی "تورج امیرنظامی" در این رویداد خوش درخشید.

در هفته گذشته داوری آثار رسیده به چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری "خاتون خورشید" در تربت حیدریه به پایان رسید و قرار است آیین پایانی آن با معرفی برگزیدگان در روز چهارم اسفندماه برگزار شود.

همچنین داوری آثار مرحله نهایی "جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی" شهرستان نیشابور به پایان رسید و قرار است برگزیدگان آن در هفته آینده معرفی شوند.

همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین‌المللی دوسالانه خوشنویسی "یاس یاسین" طی مراسمی در مشهد معرفی شدند و با حضور مسوولان استانی و ملی از آنها قدردانی شد.

موسسه فرهنگی، هنری "میراث یاس یاسین" برگزار کننده این رویداد بود که ۲۵۲ اثر از خوشنویسان کشورهای ایران، افغانستان، اندونزی، انگلستان، بحرین، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، الجزایر، سوریه، عراق، عربستان، فلسطین، قزاقستان، لبنان، مالزی و هندوستان را دریافت کرد.

نگارخانه‌های مشهد در هفته گذشته میزبان آثار زیادی از هنرمندان مشهدی بودند و در این راستا نمایشگاه نقاشی "پیرامون" با ۲۷ تابلو از هنرمند نقاش "جدید حیاتی" به سبک "اکسپرسیونیسم" در نگارخانه "روند" برگزار شد.

نمایشگاه آثار نقاشی - ‌خط "محسن توسلی" هنرمند برجسته مشهدی با عنوان "خیر کثیر" با ارایه بیش از ۵۰ اثر در ابعاد مختلف با مضمون حضرت فاطمه زهرا(س) نیز هفته گذشته در نگارخانه رضوان گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه شعر نقاشی "واج نگار" در فرهنگسرای بهشت مشهد شامل ۳۰ اثر از "سمانه سنگچولی" که تلفیق شعر با نقاشی بود نیز از دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری شهر مشهد در هفته گذشته بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.