معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: حضور چشمگیر و آگاهانۀ مردم به خصوص قشر دانشجو در انتخابات، در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است.
دکتر حمید رضا طاهری افزود: دانشجویان نیز به عنوان فرزندان این سرزمین با حضوری پرشور در این انتخابات دِین خود را نسبت به انقلاب، نظام و خانواده معظم شهدا ادا می‌کنند.  
وی ادامه داد: برهمین اساس دانشگاه فردوسی مشهد برای دسترسی آسان‌تر دانشگاهیان و جامعه دانشجویی در این دوره انتخابات، با هماهنگی انجام شده، چهار شعبه اخذ رای در سه مکان شامل، سالن ورزشی کوثر برای بانوان، اداره رفاه دانشجویان برای مردان و همچنین ساختمان مجتمع کانون‌های فرهنگی را بانوان و مردان به عنوان حوزه انتخابیه دایر کرد.

صندوق‌های اخذ رای متناسب با پراکنش جمعیت در نظر گرفته شده است و بر همین اساس چهار صندوق اخذ رای در دانشگاه فردوسی مشهد استقرار یافته است.بازرس ویژه وزارت کشور در شهرستان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در بازدید از بیش از ۴۰ صندوق اخذ رای در نقاط مختلف شهر مشهد، شاهد استقبال بی‌نظیر مردم بوده‌ایم.
محمدرضا اورانی افزود: صندوق‌های اخذ رای متناسب با پراکنش جمعیت در نظر گرفته شده است و بر همین اساس چهار صندوق اخذ رای در دانشگاه فردوسی مشهد استقرار یافته است.
وی با اشاره به سامانه الکترونیک تشخیص هویت که برای اولین بار در انتخابات مورد استفاده قرار گرفته است ادامه داد: در بازدید از شعبه‌ها هیچ نوع اختلالی در استفاده از این سامانه گزارش نشده است و پس از زمان انتخابات باید نظرات مسوولان در مورد کمک به تسهیل روند و یا مشکلاتی که ممکن است رخ داده است جمع آوری شود تا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
رییس شعبه ۸۷۸ که در دانشگاه فردوسی مشهد استقرار دارد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از صبح امروز شاهد حضور چشمگیر دانشجویان در این شعبه بودم به حدی که قبل از زمان آغاز رای گیری، تعدادی از دانشجویان در بیرون از شعبه تشکیل صف داده بودند.
علی اصغر نژاد نجف افزود: این استقبال بیش از حد انتظار ما بود زیرا با توجه به تعطیلی امروز و همچنین سفر بعضی از دانشجویان به شهرهای خود، جمعیت قابل توجهی  برای رای دادن به این شعبه مراجعه کرده‌اند.


او ادامه داد: در سال‌های گذشته که به عنوان رییس شعبه در شعب دیگری غیر از دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشته‌ام گاهی مشاجراتی بین مراجعه کنندگان و مسوولان رخ می‌داد که خوشبختانه این اتفاق امروز در این شعبه رخ نداد.

یکی از دانشجویان رشته تربیت بدنی هم به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه توانسته‌ام با رای دادن خود در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشم احساس خوبی دارم.
علی میرزایی افزود: سعی کرده‌ام نسبت به نامزدها شناخت کافی پیدا کنم تا بتوانم به نامزد اصلح رای دهم.
یک دانشجوی رشته مترجمی زبان فرانسه هم به خبرنگار ایرنا گفت: وجود صندوق‌های رای در محیط دانشگاه باعث شد تا دسترسی مناسبی برای حضور در انتخابات ایجاد شود.
فاطمه حاتمی افزود: خوب است که دانشجویان پس از ورود نمایندگان به مجلس هم از آنها مطالبه‌گر باشند.
او اضافه کرد: استفاده از تریبون آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و نشریات دانشجویی می‌تواند انعکاس دهنده نظرات دانشجویان در مورد مسائل کشور باشد.
یک دانشجوی زمین شناسی دانشکده علوم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع بیماری کرونا مانع از حضور من و دیگر دوستان هم دانشگاهی ام در پای صندوق‌های رای نشده است.

دانشجویان پس از ورود نمایندگان به مجلس از آنها مطالبه‌گر باشند.محسن زحمتی افزود: در این مرحله از انتخابات شاهد حضور پرشور دانشجویان هستیم که مثال‌زدنی است و این نشان دهنده این است که دانشجویان پای کار این انقلاب هستند.
او ادامه داد: امیدوارم نمایندگانی که با آرای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند قدر این مردم را بدانند و خود را وقف خدمت به کشور و میهن کنند.  
دو میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر از مجموع جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان واجد شرایط رای دان هستند.  
۱۲۳ هزار نفر از این جمعیت را شهروندان رای‌اولی تشکیل می‌دهند.
همچنین هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برپا شده‌ که مکان ۶۴ درصد آنها مدارس، ۲۰ درصد مساجد و بقیه سایر اماکن مانند دانشگاهها، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی است.
مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم و به ازای هر ۱۰ شعبه در این حوزه یک مسوول تعیین شده است.  
همچنین چهار هزار و ۴۸۰ مامور انتظامی حفظ امنیت شعبه‌ها و حراست از صندوق‌های رای را در مشهد بر عهده دارند.
۲۷۴ نامزد برای پنج کرسی نمایندگی مردم مشهد و کلات در صحنه انتخابات مجلس یازدهم حضور دارند و بر این اساس هر کرسی نمایندگی این حوزه در خانه ملت ۵۵ رقیب دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.