حسن جعفری روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: می توان هر لحظه نسبت و درصد تعرفه های موجود در هر شعبه اخذ رای را عنوان کرد اما بیان آمار کلی در استان به جهت تحت تاثیر قرار گرفتن احتمالی میزان مشارکت امکان پذیر نیست.
وی همچنین فعالیت دستگاههای احراز هویت را نیازمند اینترنت و آنلاین بودن ندانست و ادامه داد: این سامانه ها بدون اتصال به اینترنت می توانند در شعب عملیات احراز هویت را انجام دهند و هر زمان اینترنت متصل شود داده های خود را به روز می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال می توان از این سامانه، میانگین سنی رای دهندگان را نیز به صورت لحظه ای استخراج کرد و هم اکنون گزارش سامانه حاکی از حضور شماری رای دهنده با سنی بیش از  ۹۵ سال در پای صندوقهای رای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات خراسان رضوی و بر اساس اعلام منابع آگاه در این ستاد و با استناد به گزارش سامانه متصل به دستگاه های احراز هویت، پس از گذشت چهار ساعت از آغاز رای گیری مصرف تعرفه در مناطق ترکیبی خراسان رضوی که در آن پیروان مذاهب سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می کنند همچون تایباد و تربت جام بیشتر از سایر مناطق استان است.

زیر ساختهای ارتباطی و دیتا برای برگزاری انتخابات در شمال شرق کشور تامین است
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور نیز در ستاد انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه های احراز  هویت به سه روش از بستر دیتا استفاده می کنند.

محمد شمسایی افزود: در درجه نخست ارتباط دستگاهها از طریق کدهای یو. اس. اس. دی با مرکز داده برقرار می شود و  در صورت قطعی، ارتباط از طریق بستر ای. پی. ان ممکن است که این شبکه دیتا با پهنای باند اختصاصی و جدا از شبکه دیتای عمومی است.
وی ادامه داد: در صورت قطعی این دو شبکه، به روش دیال آپ و از طریق خطوط تلفن، ارتباط دستگاه های احراز هویت با مرکز داده وزارت کشور برقرار می شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور گفت: تمامی ارتباطات انتخابات در سطح کشور از سه طریق یاد شده انجام می شود و هم اکنون در منطقه شمال شرق زیر ساختهای لازم به خوبی در حال ارائه خدمات هستند.
شمسایی افزود: فقط در یکی از شهرستانها ارتباط اینترنتی از طریق همراه اول با اختلال همراه بود که با استفاده از رومینگ ایرانسل زیر ساخت لازم تامین شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.