مشارکت در تصمیم سازی کشور همواره برای اقشار مختلف مردم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و در این بین قشر جوان جامعه که به سن بلوغ رسیده‌اند و قرار است فردا برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند، برای شرکت در این رویداد مهم سیاسی ذوق و شوق بیشتری دارند. 

در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی هستند.
یکی از رای اولی‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در این دوره از انتخابات برای من از اهمیت خاصی برخوردار است و به عنوان کسی که می‌توانم در امور کشور مشارکت داشته باشم بسیار خوشحالم. 

علی نیکنام افزود: اهمیت این انتخابات برای من آنقدر زیاد است که حتی تصمیم دارم از حضور خود در پای صندوق رای عکس سلفی گرفته و در فضای مجازی و اینستاگرام به اشتراک بگذارم.
وی با بیان اینکه روز انتخابات همراه با اعضای خانواده به پای صندوق های رای خواهم رفت ادامه داد: معیار ما برای انتخاب اصلح، پشت کردن به نامزدهایی است که شعارهای پرطمطراق و اغراق‌آمیز دادند.
یک دانش‌آموز دوره پیش دانشگاهی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نفس شرکت در انتخابات صرف نظر از اینکه چه کسی را  انتخاب کنم، برای من ارزشمند است زیرا می‌بینم در جایگاهی قرار گرفته‌ام که دیدگاه و نظر من برای قوه مقننه کشور حایز اهمیت است.
ریحانه محمدی افزود: فردا به همراه دیگر دوستان خود مشتاقانه در انتخابات شرکت خواهم کرد.
معان استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز گفت: هرچند شرکت همه مردم در انتخابات حایز اهمیت است اما در این بین رای اولی‌ها به دلیل داشتن وجدان پاک، روح لطیف و سرشت نیکو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.
علی رستمی افزود: حضور رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای از این نظر نیز حایز اهمیت است که می‌توانند برای دیگر اعضای خانواده خود نقش هادی و راهنما را بازی کنند و چنانچه برخی در نوع انتخاب خود مردد هستند، می‌توانند به واسطه فرزندانشان راحت‌تر به انتخاب اصلح برسند.
وی ادامه داد: جایگاه و نقش رای اولی‌ها در جامعه بسیار مهم است بطوریکه در دوران دفاع مقدس شاهد حضور پرشور و خالصانه همین جوانان و نوجوانان بودیم که گوی سبقت را از سایر رزمندگان ربودند و در قامت فرمانده و رزمنده جوان رشادت‌ها آفریدند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: طبق آمار سال ۹۵ از مجموع حدود  ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه، ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی محسوب می‌شوند.

وی افزود: امیدوار هستیم شاهد حضور حداکثری آنان در این دوره از انتخابات باشیم.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات ۲۲ نامزد برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان مردم خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.