رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این مراسم گفت: جیره‌های غذایی و غذا نه تنها از نظر جسمی بلکه از جنبه روحی نیز زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر قدیر رجب زاده افزود: این موسسه در موضوع جیره‌های غذایی، مهندسی مواد غذایی برای افراد و گروه‌های خاص مانند دانش آموزان، سالمندان، ورزشکاران و بیماران خاص را دنبال می‌کند و در این زمینه آمادگی همکاری با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذران دارد.
وی با قدردانی از ایده پردازان این رویداد ادامه داد: از منظر امدادرسانی به افراد حادثه دیده، فکر کردن به این موضوع اقدامی مقدس است.
وی با بیان اینکه جیره‌های غذایی خاص توسط سازمان‌های اجرایی نظیر هلال احمر، صنایع دفاع و سایر سازمان‌های مرتبط طراحی شده است گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده در سطح جهانی، کشور ما در این زمینه اقدام جدی انجام نداده است.
معاون پژوهشی موسسه علوم و صنایع غذایی نیز پاسخگویی به نیازها و کمک به حل بحران های کشور را به عنوان راهبردهای اجرایی این موسسه اعلام کرد و گفت: این رویداد با توجه به موقعیت خاص کشور در زمینه وقوع حوادث غیر مترقبه برنامه‌ریزی شده و با حمایت دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز نخبگان شهید فهمیده شمال شرق کشور، هلال احمر، جهاد دانشگاهی و وزارت دفاع برگزار شده است.
سید مهدی زیارت‌نیا افزود: ۶۳ ایده در سامانه این رویداد کارآفرینی در چهار زمینه شامل طراحی سبد مطلوب جیره‌های غذایی، طراحی محصول ویژه جیره‌های غذایی، بسته‌بندی جیره‌های غذایی و لجستیک جیره‌های غذایی از ۲۶ شهر کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: پس از انجام داوری ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، ۱۵ ایده به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند.

در این مراسم پس از انجام داوری نهایی از ۱۵ ایده راه یافته به این مرحله از دکتر "ندا مفتون آزاد" به عنوان نفر اول با ایده "شکلات بار انرژی زا"، دکتر "فرزاد فربود" به عنوان نفر دوم با ایده "تولید پودر پروتئین فشرده شیر" و مهندس "مسعود انوشیروانی" به عنوان نفر سوم با ایده "افزایش ماندگاری و انبارمانی جیره‌های غذایی بدون کاهش در خواص کمی و کیفی و با استفاده از خواص الکترومغناطیس" قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.