به گزارش روز سه شنبه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌وری بیشتر موقوفات می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف نقش هادی و ناظر دقیق بر موقوفات را برعهده دارد افزود: بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد که شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار زمین می‌شود و تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ در حال انجام است و سپس به سایر موقوفات در کشور تسری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امنای موقوفات می‌توانند در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند استخر احداث کنند و با این کار سطح اراضی تحت کشت را افزایش دهند همچنین می توانند در استخرهای موقوفاتی ماهی پرورش دهند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات انجام داد لذا به کارگیری معتمدین بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیای موقوفات دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.