سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا نظامهایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند.

وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه‌ها رشد کرده باشند.

حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از  مدرسه‌ محوری به کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی افزود: هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بلافاصله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

وی با اشاره به انتخابات امروز ادامه داد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب دو مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همچنین دو دانش آموز از این مجالس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.