حمیدرضا ترقی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با تشکیل این شورا در حوزه‌های انتخابیه استان، بررسی نامزدهای وارد شده به صحنه رقابت انتخاباتی، برگزاری نشست‌های متعدد و نظرخواهی از نیروهای انقلابی هر حوزه، به جمع بندی رسید.

وی افزود: هر شهرستان خراسان رضوی از یک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برخوردار است که هر شورا ۱۷۰ تا ۷۰۰ عضو دارد و این افراد با تشکیل مجمع، صلاحیت افراد داوطلب را بررسی کرده و منتخبین خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: مجموع داوطلبینی که در ۱۱ حوزه انتخابیه خراسان رضوی به جز حوزه انتخابیه مشهد از سوی شوراهای ائتلاف شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفتند ۴۰ نفر بودند که از بین آنان ۱۲ نفر انتخاب شدند.

ترقی گفت: ۱۲ نفر منتخب شوراهای ائتلاف از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد، کاشمر و بردسکن، درگز، قوچان، فریمان و سرخس، طرقبه و چناران، نیشابور و فیروزه، سبزوار، تربت‌جام، خواف و رشتخوار هستند که هر حوزه انتخابیه به جز سبزوار که ۲ نامزد دارد، از یک نامزد برخوردار است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی چند روز قبل نیز اسامی پنج نفر از منتخبین خود برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات را اعلام کرده بود.

این شورا دارای اضلاع یاران انقلاب، نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است و ۶ کمیته تدوین شاخص‌ها، تطبیق شاخص‌ها با نامزدها، داوری، انصراف، شهرستان‌ها، پشتیبانی و اجرایی دارد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.