قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از سیل ویرانگر در جنوب استان سیستان و بلوچستان، استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های معین در منطقه دشت‌یاری در جنوب استان سیلزده معرفی شد.

وی با اشاره به بازدید هفته گذشته از این منطقه ادامه داد: بخشی از روستاهای سیلزده فاقد فضای آموزشی و بخشی دارای فضای آموزشی نامناسب و فاقد استحکام هستند لذا تصمیم بر آن شد که خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت غنی خیرین مدرسه‌ساز استان، بازسازی و نوسازی مدارس آن منطقه را برعهده گیرد.

وی گفت: در این راستا ۵۰ مدرسه در مناطق محروم سیلزده بازسازی و نوسازی خواهد شد.

خدابنده افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با مشورت آموزش و پرورش منطقه دشت‌یاری استان سیستان و بلوچستان نقشه‌هایی را آماده کرده که امیدواریم تفاهمنامه مکتوب در این زمینه هم تا نیمه اسفند ماه به امضا برسد و کلاس‌های درس برای مهر سال آینده آماده شود.

وی ادامه داد: برآورد ابتدایی اعتبار لازم برای ساخت مدارس ۲ یا سه کلاسه بطور میانگین چهار تا پنج میلیارد ریال است که بخشی از آن از طریق کمک‌های مردمی و خیرین خراسان رضوی و بخشی هم از اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان سیستان و بلوچستان هزینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:به زودی شماره حساب برای اهدای کمک‌های مردمی را اعلام خواهیم کرد و از افراد دارای تمکن مالی و خیرین می‌خواهیم در حد توان در این پروژه خداپسندانه شرکت کرده و ساخت بخشی از مدارس را برعهده بگیرند.

باران سیل‌آسا که از ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرقی ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان و بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار داد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار خراسان رضوی که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.