سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره برای نخستین بار و  با هدف ایجاد بستری برای مشارکت تمام دانشجویان علاقه‌مند در امر پژوهش در این دانشگاه برگزار شده است.
دکتر سجاد سحاب محورهای این جشنواره را  شامل پژوهش‌های محصول محور و ارتباط با صنعت، مسابقه عکاسی پژوهش ما، پژوهش بر اساس داده‌های بالینی و رجیستری و سامانه ویزیت، ماراتن علمی دانشجویی پزشک متعالی و ماراتن علمی دانشجویان دندانپزشکی عنوان کرد.
وی ادامه داد: پژوهش‌های محصول محور مرتبط با صنعت از محورهای جشنواره مزبور است که در چارچوب موضوعاتی مانند بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی سنتی و داروهای گیاهی، خدمات الکترونیک دارویی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، سیستم‌های جدید داروسازی، تولید مواد اولیه دارویی، نانوفناوری دارویی، فارماسیوتیکس و کنترل دارو عرضه شده است.
سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماراتن علمی دانشجویان پس از نخستین تجربه موفق خود در اردیبهشت پارسال در نظر دارد، دومین دوره خود را در حاشیه نخستین جشنواره فستیوال دانشجویی "هر دانشجو، یک ایده" در سطح جامع‌تری به صورت کشوری برگزار کند.
سحاب با بیان‌ این که هدف از برگزاری این مسابقه، سنجش میزان آمادگی دانشجویان پزشکی برای پذیرفتن نقش آینده خود به عنوان پزشک است افزود: ارزیابی عناصر مؤثر در موفقیت یک پزشک اعم از مهارت‌ها و توانایی‌های علمی، پژوهشی و بالینی آنها و آموزش پزشکی مبتنی بر توانمندی و به استناد نظرات کارشناسان برجسته آموزش پزشکی کشور و پزشکان موفق از محورهای این ماراتن علمی است.
وی ادامه داد: ماراتن علمی دانشجویان دندانپزشکی نیز در همین راستا و به صورت مسابقه‌ بین گروه‌های سه نفره از دانشجویان دندانپزشکی سراسر کشور و با سه مرحله تئوری، عملی و استدلال بالینی- اخلاقی برگزار خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.