به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مرکز مانیتورینگ و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، ظهر امروز با حضور فرمانده ناجا، شهردار مشهد و سایر مسئولان استان در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در این مراسم، اظهار کرد: هدف مرکز مانیتورینگ و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، هوشمندسازی مراکز کنترل و پایش و کنترل آنلاین خودروها است.

وی افزود: در همین راستا، اولین مرکز، با اتصال به ۴۰۰ دوربین نظارتی و ۱۰۹ دوربین کنترلی در جهت رصد تخلفات خودروها، شناسایی مالک و اطلاع رسانی تخلف برای اعمال قانون، برای اولین بار در کشور در شهر مشهد بهره‌برداری شد.

فرمانده ناجا ضمن ابراز امیدواری از تجهیز سایر استان‌ها به چنین مرکزی در ارتباط با هدف بهره‌بردای از این مرکز، منظم‌تر شدن اقدامات پلیس راهور و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن است.

همچنین سرهنگ حمیدرضا دهنوی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در این مراسم، اظهار کرد: در مرکز مانیتورینگ پلیس راهور مشهد، بدون نیاز به نیروی انسانی، رفت و آمد خودروها در سطح شهر، رصد شده و تخلفاتی چون فقدان معاینه فنی و توقف در مکان‌های ممنوع، ثبت و اعمال قانون انجام می‌شود.

وی در خصوص روند ثبت تخلفات در این مرکز، افزود: در صورت رصد، پس از تأیید تخلف، پیامک تخلف توسط اپراتور برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

دهنوی ضمن اشاره به آماری از حمل و نقل درون‌شهری مشهد، تصریح کرد: روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلان‌شهر مشهد رفت و آمد می‌کنند؛ همچنین دو هزار و ۶۵۰ دستگاه اتوبوس در قالب ناوگان درون‌شهری و ۱۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی در حمل و نقل شهری مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار دستگاه خودرو در دفاتر تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس کلان‌شهر مشهد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.