زهرا جواهریان روز پنجشنبه در در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی تاکید کرد: مردان و زنان باید با هم برای رسیدن به توسعه پایدار ایفای نقش کنند.
وی اضافه کرد: براساس اطلس وضعیت زنان و خانواده، خراسان رضوی از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار رتبه دوم کشوری را دارد لذا باید روی توانمندسازی زنان این خطه اقدامات بیشتری صورت گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خراسان رضوی در شاخص تعداد دختران بازمانده از تحصیل نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما از لحاظ تعداد دانش‌آموختگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رتبه پنجم کشور را داراست.
جواهریان افزود: خراسان رضوی در شاخص وضعیت مدیریت زنان هم رتبه ۲۷ کشوری را داراست که باید این شاخص بهبود یابد.
وی با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در خراسان رضوی افزود: این اسناد در تمام استان‌های کشور در دست تدوین و اجراست و تیم‌های نظارتی در سطوح استانی و ملی بر نحوه عملکرد و تحقق این سند نظارت دارند.
در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در حوزه زنان و خانواده تشکیل شد سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان رضوی به تصویب رسید و تفاهم‌نامه همکاری نیز بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی منعقد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.