معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا لایروبی و بازگشایی ۱۲ رودخانه به طول ۲۱۰ کیلومتر و ساماندهی ۱۰ رودخانه به طول ۷۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

سید هادی افضل نیا افزود: عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها با هدف پیشگیری از خسارات سیلاب‌های احتمالی در این استان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقای کیفی آب سد کارده مشهد توسط وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: این طرح با هزینه ۴۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مشکلات کیفی مانند جلبک و آلودگی، تمام ظرفیت آب سد کارده قابل استفاده نیست.

افضل نیا گفت: با اجرای این پروژه که تا سال ۹۹ پایان خواهد یافت از تمام ظرفیت آب سد کارده در تامین آب مشهد استفاده خواهد شد.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های یاد شده همراه با بهره‌برداری از سد ابیورد درگز، ایستگاه پمپاژ شماره ۶ انتقال پساب تصفیه خانه خین عرب به پرکند آباد مشهد ، ایستگاه پمپاژ مزرعه نمونه در قالب پویش "هر هفته الف - ب ایران" انجام شده است.

در هفته دهم اجرای پویش "هر هفته الف - ب ایران" از مجموع ۲۲۷ پروژه وعده داده توسط وزارت نیرو که قرار است تا پایان امسال بهره‌برداری شود، ۸۶ پروژه با هزینه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در ۱۸ استان کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۳ پروژه در بخش‌های مختلف آب، برق و آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با سرمایه گذاری بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال می‌باشد که مهمترین آنها پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا در شهرستان مشهد است.

سد "زنگانلو" در درگز، آبرسانی به ۳۰ روستا در مناطق مختلف خراسان رضوی، شبکه‌های آبرسانی و تصفیه فاضلاب برای استفاده در بخش‌های مختلف و ایستگاه‌های پمپاژ از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده امروز در خراسان رضوی بود.

همزمان با بهره‌برداری از این طرح‌ها در خراسان رضوی، عملیات اجرایی پنج پروژه با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در این استان آغاز شد که از جمله مهمترین آنها آغاز ساخت پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا (ع) با سرمایه‌گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال در منطقه پیرامونی حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.