مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشن در راستای افزایش فضای نشاط برای شهروندان برنامه ریزی و اجرا شده است.
وحید مبین‌ مقدم اضافه کرد: اجرای نمایش آئینی و نقالی، اجرای گروه موسیقی سنتی، خطاطی، حافظ خوانی، گریم کودک و اجرای سفره شب یلدا از جمله ویژه برنامه‌های این جشن بود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این جشن، معرفی و ترویج سنت اصیل ایرانی یلدا به نسل جوان است لذا این ویژه برنامه در ایستگاه شریعتی به عنوان شلوغ ترین ایستگاه متروی مشهد اجرا شد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.