عباس محمدیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صندوق مستقل رسانه به همت سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی و با همکاری استانداری، شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قرارگاه رسانه‌ای به زودی کار خود را در مشهد آغاز خواهد کرد.

وی هدف از راه‌اندازی این صندوق را ارائه تسهیلات به اصحاب رسانه دانست و افزود: خبرنگاران با مشکلات متعدد از قبیل بیمه، مسکن و امنیت شغلی مواجه هستند و صندوق مستقل رسانه برای رفع برخی از این مشکلات راهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام اهالی رسانه امکان عضویت در این صندوق را خواهند داشت و جزئیات ثبت‌نام و ارائه تسهیلات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال رسانه گفت: حضور رو به رشد رسانه‌ها در این استان ضرورت تفکیک صندوق هنرمندان و رسانه‌ها را بیشتر نموده و سرانجام با همت قرارگاه رسانه‌ای استان این اقدام به نتیجه رسید.‌

محمدیان افزود: راه‌اندازی صندوق مستقل رسانه در مشهد با منابع محدود به عنوان یک الگو در کشور انجام می‌شود.

وی همچنین بوروکراسی‌های اداری را از جمله مشکلات خبرنگاران عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال خبرنگاران برای صدور کارت خبرنگاری باید مدت طولانی در انتظار بمانند که رفع اینگونه مشکلات نیازمند تفویض اختیار برخی امور به استان‌هاست.
سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی از شهریور ماه ۱۳۹۲ کار خود را در مشهد آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.