مجتبی قائمی یکشنبه شب در جلسه ای با موضوع  بررسی وضعیت بیماری آنفلوآنزا در جمع فرهنگیان شهرستان کاشمر افزود: آنفلوآنزا یک بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفسی است  که از طریق تماس با فرد آلوده به انسان منتقل می شود.

وی سرفه، عطسه، روبوسی، دست دادن و صحبت کردن از فاصله نزدیک را از راه های انتقال این بیماری دانست.

رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری خاص مانند دیابت، بیماری قلبی، فشارخون و نارسایی های تنفسی و کلیوی دارند بیشتر در معرض ابتلا و خطر این بیماری هستند.

قائمی افزود: در عیادت از فرد مبتلا به این بیماری باید فاصله دو متری رعایت شود و چندین دفعه در روز دست ها شست و شو داده شوند.

وی اضافه کرد: مصرف مایعات و مرکبات بسیار در پیشگیری موثر است همچنین تا زمانی که شرایط خاصی پیش نیاید نیازی به تعطیلی مدارس برای پیشگیری از این بیماری نیست.

او ادامه داد: اگرچه هر فردی که به این ویروس مبتلا شود دیگر به این نوع بیماری مبتلا نمی شود اما تغییر شکل سریع از خاصیت های بیماری آنفلوآنزاست و شاید سال آینده ویروس جدیدی از آنفلوآنزا شیوع پیدا کند.

 قائمی توصیه کرد به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری کلاس های مدارس مجهز به تهویه هوا شوند و یا در زنگ تفریح پنجره ها باز شوند و دانش آموزان نیز به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.