علی رسولیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به نتایج نشست دیروز کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بررسی قیمتها در این بازه زمانی نشان می‌دهد ۱۶ قلم کالا با افزایش قیمت و ۱۳ قلم کالا با کاهش قیمت مواجه بوده و قیمت ۲۴ قلم کالا در این مدت تغییری نداشته است.
وی ادامه داد: از ۲۲ مهر گذشته تا ۲۲ ابان ماه جاری بیشترین افزایش قیمت در بازار مربوط به "گوجه فرنگی, برنج پاکستانی و پیراهن" و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به "گوشت گوسفندی, گوشت گوساله, شکر, ذرت و برنج هندی" در خراسان رضوی بوده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک متوسط قیمت کالا و خدمات در این استان از متوسط کشوری به خصوص در مواد غذایی پایین تر است به نحوی که گوشت مرغ، گوشت گوسفندی، گوشت گوساله و نیز گوسفند زنده در خراسان رضوی ارزانتر از قیمت متوسط کشوری است.
وی افزود: قیمت شکر, عدس, تخم مرغ و روغن نیز در خراسان رضوی از قیمت متوسط کشوری پایین تر است و فقط افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی مربوط به برنج پاکستانی می شود که قیمت متوسط کشوری آن چندان شفاف نیست.
رسولیان ادامه داد: برای مدیریت قیمت برنج پاکستانی در خراسان رضوی مجوز تامین پنج هزار تن از ستاد تنظیم بازار کشور گرفته شده و این میزان برنج هفته آینده در استان توزیع می شود.
وی همچنین گفت: از امروز توزیع دو هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است در فروشگاههای زنجیره ای و برخی صنوف خراسان رضوی آغاز شده است. 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در نشست کارگروه استانی تنظیم بازار دو تصمیم خوب در خصوص شناسایی، ساماندهی و پروانه‌دار نمودن کشتارگاههای دام سبک و سنگین, مراکز پرورش طیور و تامین تخم مرغ در استان گرفته شد که به مدیریت بازار کمک شایانی می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی برای تامین میوه شب عید نوروز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت تا اسفند ماه امسال مشکلی در تامین و توزیع آن بوجود نیاید. 

۱۰۴ میلیارد ریال برای حمایت شرکتهای دانش‌بنیان 
رسولیان همچنین به نشست دیروز خود با عوامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهوری به مشهد  ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به صندوق پژوهش و فناوری، حمایت از توسعه زیرساختهای پارک علم و فناوری خراسان و مشارکت در ساخت کارخانه نواوری اختصاص یافت که این مبلغ به استان ابلاغ شد.
وی افزود: همچنین معاون علمی رئیس جمهوری چهار میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه مرکز رشد سجاد در مشهد ابلاغ کرد که این مبلغ می‌تواند کمکی برای توسعه شرکتهای دانش بنیان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.