آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در همایش پیامبر وحدت، محور تمدن نوین اسلامی در جمع علمای اهل سنت و شیعه استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد افزود: امروز جریان اقتدار انقلاب اسلامی با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نیست و انقلاب ایران مرزها را درنوردیده و فضای منطقه، قلمرو این انقلاب شده است تا جایی که در تمام تحولات، آنچه که انقلاب اسلامی می خواهد انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز توسعه اسلام در اروپا، آفریقا و آسیا با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نیست و این توسعه، توسعه ایران، اقلیم و کشورگشایی از یک ملت و نژاد و جریان نیست بلکه توسعه اسلام و دین پیامبر(ص) است.
امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب طایفه ای، اقلیمی و اقتصادی چنان که دشمنان، ملیگراها و منفعت طلبان ترویج می‌کنند نبود بلکه انقلاب اسلام در جهان بود.

علم الهدی افزود: از هزار و ۴۰۰ سال پیش تا به امروز، اسلام چنین توسعه جهشی نکرده بود و دشمنان هم مانند امروز در برابر توسعه اسلام چنین متحد نشده بودند.
وی ادامه داد: دنیای استکبار، پیامبر(ص) را مانع جهان خواری خود می داند و حساب می کند که پیامبر اسلام (ص) ترمزی قوی برای توقف جهان خواری و استکبار است.
امام جمعه مشهد گفت: این که کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط نزدیک دارد و یمن سکوهای نفتی آرامکو در عربستان را نابود کرد مربوط به ایران نیست بلکه بحث دنیای اسلام است.
علم الهدی افزود: محور وحدت برای ما حمایت از رسول الله (ص) و قرار گرفتن در یک صف در مقابله با دشمنان پیامبر(ص) است و اگر در این مسیر کوچکترین کوتاهی انجام دهیم عذری در محضر پیامبر(ص) نخواهیم داشت و این واقعیت برای علما و افرادی که راهنمایی جامعه دینی را بر عهده دارند تکلیف ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد جریان های تکفیری و ارهابی و همچنین شیعه انگلیسی که مانند دو لبه یک قیچی عمل می کنند به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است. امروز شیعه انگلیسی در جهان تشیع افتضاح شده است و جریان تکفیری و ارهابی نیز در حال نابودی و انهدام است و همه این ها شاهدی زنده برای شکست همیشگی دشمنان پیامبر(ص) در دنیا خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه هم در این همایش گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی است که روح و جان همه افرادی که دل در گرو ارزش‌ها دارند را تسخیر کرده است.

سردار سید حسین مرتضوی افزود: امروز چنان به بازدارندگی رسیده ایم که دشمنان جرات شلیک یک سلاح انفرادی هم به سوی کشور ما ندارند و در شرایطی هستیم که فناوریهای برتر کشورهای استکباری مغلوب اراده ماست و در امنیت کامل قرار داریم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین محور وحدت، تکیه و توجه به فرامین اولی الامر است افزود: برای تشکیل تمدن اسلامی، اطاعت از ولی امر باید به عنوان محوری ترین موضوع تبیین شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه راه های مختلف را امتحان می کنند چنانکه ۷۰ مرکز شیعه و اسلام شناسی در رژیم غاصب اسرائیل تشکیل شده است و آنها راه‌های تاثیرگذاری بر افکار مسلمانان را مطالعه و در جهت ایجاد شکاف بین مسلمان برنامه ریزی و تلاش می کنند.
سردار مرتضوی افزود: امروز حرکت‌های افراطی در جهان اسلام توسط عناصر سرسپرده دشمن رقم زده می شود اما به واسطه سطح هوشیاری و درایت مردم، دشمنان کاری از پیش نمی برند.
وی ادامه داد: صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن توهین به اعتقادات اهل سنت حجت را بر همه ما تمام کرده است و ما باید در مسیر  وحدت عملی اقدام کنیم و در این راه افرادی همچون شهید شوشتری خون خود را هم ایثار کردند.

در پایان این همایش از خانواده شهید مدافع حرم اهل سنت شهید مجتبی رخشانی تجلیل به عمل آمد.

همایش پیامبر وحدت، محور تمدن نوین اسلامی با حضور ۷۰۰ نفر از علمای اهل سنت و شیعه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.