مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از موکب های برپا شده در این گذرگاه رسمی به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز حرکت کاروان های پیاده به سوی مشهد برای شرکت در عزاداری ایام پایانی ماه صفر و با توجه به ورود زائرین بسیار به این استان ۲۴ تیم عملیاتی از ۱۶ استان به تیم های امدادی افزوده خواهند شد.

سید مجتبی احمدی افزود: در این ایام هزار و ۳۰۰ پزشک، پرستار، نجاتگر، امدادگر و کادر پزشکی به زائران پیاده رضوی در جاده های منتهی به مشهد خدمات ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ هزار خدمت به کاروان های پیاده در جاده های این استان ارائه شد.

وی گفت: پیش بینی می شود در پایان ماه صفر بیش از ۵۰۰ هزار نفر با پای پیاده به مشهد عزیمت کنند و بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ نفر نیز با وسایل نقلیه وارد مشهد شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی افزود: همزمان با راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق نیز ۱۷۶ پزشک، پرستار، نجاتگر و امدادگر در مسیر حدفاصل نجف تا کربلا مستقر و به زائران پیاده اربعین حسینی خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که مسئولیت کامل امداد و درمان زائران اربعین حسینی به هلال احمر واگذار شده است اظهار داشت: پیش از این همکاران هلال احمر به صورت داوطلبانه و فردی به امداد رسانی و ارائه خدمت در این مسیر می پرداختند.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیش از ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۴۳۳ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.