مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آبرسانی به شهر تربت‌جام طبق محاسبات فنی اولیه قرار بود با حفر ۱۲ حلقه چاه، ساخت یک مخزن دو هزار مترمکعبی جمع آوری و یک مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب به منظور تامین آب آشامیدنی ساکنان این شهر تا سال ۱۴۱۰ عملیاتی شود.

رضا صباغی افزود: با این وجود بخاطر تشدید مشکل کم‌آبی در شهر تربت‌جام  ۱۰ حلقه چاه برای مقابله با این بحران مورد استفاده قرار گرفت که دو حلقه آن تابستان گذشته به شبکه توزیع متصل شد، دو حلقه چاه نیز برای تامین آب تابستان و پیک مصرف تجهیز موقت و وارد مدار می شوند. 
وی ادامه داد: منابع موجود تامین آب شهر تربت جام با ۳۱ هزار مشترک شامل  ۲۹ حلقه چاه با دبی ۳۵۰ لیتر برثانیه است. این شهر در نقطه سر به سر تامین آب قرار دارد.  

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام فرسودگی شبکه ۲۲۰ کیلومتری توزیع آب این شهر را هم از چالشهای حوزه آبرسانی ذکر و بیان کرد: از محل مشارکتهای مردمی هر سال ۱۰ کیلومتر از شبکه آب تربت‌جام  اصلاح شده و توسعه می‌یابد.
وی همچنین به خسارات ناشی از سیلاب اوایل امسال در خط انتقال آب تربت‌جام به طول ۳۵ کیلومتر اشاره و بیان کرد: پروژه ایمن سازی این خط انتقال آب در چند نقطه شامل ۱۵ کیلومتر طول مسیر در حال اجرا است و تا پایان سال تکمیل می‌شود. 

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. ۹۵ هزار نفر از این جمعیت ساکن شهر تربت‌جام هستند.

۱۳۷ هزار نفر از جمعیت تربت جام نیز در ۲۵۱ روستای این شهرستان سکونت دارند. این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، چهار بخش مرکزی، نصرآباد، پایین جام و بوژگان و ۱۳ دهستان است. تربت‌جام از سمت شمال شرق با افغانستان هم مرز است.

۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.