رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ گردشگر از آثار تاریخی و چاذبه های طبیعی این شهرستان دیدن کردند.
محمد عبدالله زاده ثانی افزود: بیشترین بازدیدها مربوط به مجموعه آثار تاریخی مزینان شامل کاروانسرا، آب انبار و کویر، روستای کاهک، آبشار منطقه بفره و دیگر کاروانسراها بوده است.
وی اظهار داشت: کویر مزینان شهرستان داورزن با چشم اندازهای طبیعی و تنوع زیستی یکی از ظرفیتهای ویژه گردشگری داورزن است که می‌تواند این شهرستان را از یک معبر ساده برای زائران و مسافران، به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.
عبدالله زاده ثانی گفت: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی افزود: آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذر برزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.
شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.