رضا بامداد مشاور پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور در نشستی با مسئولان معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم هم‌افزایی هلال احمر و آستان قدس رضوی در حوادث و بلایای طبیعی گفت: به عقیده ما آستان قدس رضوی برای نجات آسیب‌دیدگان یک ظرفیت نیست بلکه تمامی ظرفیت ماست و ما همگی زیر نظر و عنایت امام رضا (ع) فعالیت می کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های عظیم آستان قدس رضوی و نقاط مشترک این نهاد با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی برای عقد تفاهم‌نامه‌ مشترک است.

سید مجتبی احمدی امداد و نجات و فعالیت‌های بشر دوستانه، تأمین دارو، روابط بین‌الملل، آموزش همگانی و تأمین و تجهیز امکانات را از جمله محورهایی برشمرد که آستان قدس رضوی و جمعیت هلال احمر می‌توانند براساس آن با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی کنند.

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: در جمهوری اسلامی ایران متولی امر کمک به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی جمعیت هلال احمر است لذا آستان قدس رضوی در امدادرسانی، این نهاد را برنامه‌ریز اصلی می‌داند و هر جا حادثه‌ای پیش آمده و آستان قدس رضوی به کمک آسیب‌دیدگان شتافته است برای جلوگیری از موازی‌کاری به دنبال متولی گشته و خدمات خود را در راستای برنامه‌ های آن دستگاه متولی ارائه داده است.

حامد صادقی با تأکید بر لزوم اقدامات هماهنگ در امدادرسانی به حادثه دیدگان بلایای طبیعی افزود: تمامی نهادها باید سازمان جمعیت هلال احمر را حمایت کنند و آستان قدس رضوی نیز در این زمینه یاریگر این سازمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: آفات موازی‌کاری برای معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی روشن است از این رو  موافق تقویت جمعیت هلال احمر هستیم و این سیاست اساسی ماست.

او اشاره به طراحی سامانه‌ای جدید در معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی برای جمع‌آوری اطلاعات گروه‌های جهادی گفت: برای جلوگیری از اقدامات خودسر و ناهماهنگ و همچنین خدمت‌رسانی بهتر به آسیب‌دیدگان گروه‌های جهادی داوطلب در این سامانه ثبت نام و موقعیت خود و نیازهای آسیب‌دیدگان را اعلام می‌کنند.

پنجم شهریور ماه امسال در دیدار علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام آستان قدس رضوی مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای مشترک برای استفاده بهینه و مدیریت شده از ظرفیت‌های هر دو نهاد برای کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی امضا شود.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.