رئیس شورای اسلامی شهر مشهد روز پنجشنبه در این مراسم گفت: مبحث شهر انسان مدار از  مهمترین رویکردها و راهبردهای مورد توجه مدیریت شهری و شورای شهر مشهد است.
محمد رضا حیدری با بیان اینکه این تفاهم نامه ما را به شهر انسان مدار نزدیک می کند افزود: شهر به عنوان موجودی زنده و پویا حیات دارد و متاثر از فضای اجتماعی است که محور آن رشد و ارتقای فضیلت‌ها و کرامت‌های انسانی است
وی ادامه داد: علم، دانش و معرفت مقوله بسیار مهمی است و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مشهد الرضا(ع) در ۱۲۰۰ سال قبل نیز بیانگر اهمیت این موضوع است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید با توجه به اهمیت حوزه مسائل انسانی، زیرساخت‌های لازم را در شهر فراهم کرد تا این شهر فاقد بی سواد باشد و بتوان به آن افتخار کرد.
حیدری افزود: تعامل با حوزه آموزش و پرورش یکی دیگر از رویکردهای مدیریت شهری و شورای پنجم شهر مشهد است.
معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با این گام مهم در حوزه آموزش و پرورش و طرح وقف سواد تا سال ۱۴۰۰ مشهد شهری عاری از بی سواد باشد.
شهریار آل شیخ افزود: این تفاهم نامه گام نخست برای توسعه انواع سوادها در شهر است.
وی ادامه داد: مشهد با طرح "وقف سواد"در راستای برنامه شهر بدون بی‌سواد در افق ۱۴۰۰ موفق به دریافت نشان بین‌المللی "شهر یادگیرنده" شد و به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده (GNLC) پیوست.
آل شیخ تصریح کرد: ۲۹ هزار بی سواد در مشهد وجود دارند که اغلب آنها در حاشیه این شهر ساکن هستند که بر اساس این طرح این تعداد باید تا سال ۱۴۰۰ باسواد شوند.
نشان بین‌المللی شهر یادگیرنده از سوی کمیته ملی یونسکو نوزدهم مرداد امسال توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تهران به شهرداری مشهد اهدا شد و این شهر به شبکه شهرهای یادگیرنده GNLC پیوست.
هم اکنون ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور جهان از جمله پکن، هامبورگ، آتن، مکزیکوسیتی، دوبلین، شانگهای، پالرمو، سانتیاگو، اوکایاما و بوچئون به عضویت این شبکه جهانی درآمده‌اند و امسال سومین فرایند عضوگیری این شبکه برگزار شد که در آن سه شهر مشهد، یزد و هشتگرد از ایران به عضویت این شبکه درآمدند.

پیش از این در ایران شهرهای اراک، شیراز، بهبهان و کاشان چهار عضو شبکه شهرهای یادگیرنده بوده‌اند.
۷۵۰۵/۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.