مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز سه‌ شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ساب، طرح کشوری است که ستاد مرکزی خدمات سفر به ارگان های دست اندرکار، از جمله ادارات میراث فرهنگی استان ها ابلاغ کرده و در اجرای آن امتیازات و تخفیف‌هایی برای آسان کردن سفرهای مردم برنامه ریزی شده است. 
ابوالفضل مکرمی فر زمان آغاز این بسته سفر آسان و برنامه ریزی شده را غیر از فصول اوج گردشگری اعلام کرد و افزود: این طرح از مهر ماه آغاز می شود و هدف آن ترغیب مردم به سفر در فصول پاییز و زمستان است. 
وی اظهار داشت: در نشست میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال نیز طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، برقراری پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای از مبادی مختلف به مقصد مشهد به منظور ایجاد بازار رقابتی و ارزان تر شدن هزینه سفر، همکاری های بیشتر میان اماکن اقامتی ارزان قیمت دولتی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و واگذاری تأسیسات گردشگری دولتی و سایت های گردشگری به بخش خصوصی از جمله اقدامات توزیع سفر در قالب طرح ساب است.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی افزود: این استان ۲۱۴۱ تاسیسات گردشگری دارد که شامل ۲۳۲ هتل، ۳۰۸ هتل آپارتمان، ۳۷۵ مهمانپذیر، ۶۵۰ خانه مسافر دارای مجوز، ۵۸ اقامتگاه بومگردی، یک متل و یک مجتمع گردشگری است.
مکرمی فر در زمینه جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی این استان نیز اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

طی پنج ماه نخست امسال حدود ۱۹ میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی وارد استان خراسان رضوی شده اند و حدود ۴۰ میلیون نفر شب اقامت نیز در این استان ثبت شده است.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.