معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد تخلف در پانزده ماه متنهی به خرداد سال ۹۸ توسط سامانه ثبت تخلف سرعت این اداره کل ثبت شده است.

جواد وحدتی فرد افزود: از مجموع ۳۹ هزار و۷۹۶ تخلف سرعت ثبت شده در سه ماه نخست سال جاری نیز ۱۴۱ مورد سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت داشته اند که گزارش آن به مراجع ذیربط ارسال گردید.

وی اظهار داشت: عدم بازدارندگی قوانین و کم ارزش بودن مبلغ جریمه سرعت برای برخی رانندگان از جمله دلایل تکرار تخلف سرعت توسط آنان است.

وی گفت: پارسال بیش از ۱۷۴ میلیون تردد در جاده های خراسان رضوی ثبت شده است که در ۱۴۴ هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه های هوشمند این اداره کل به ثبت رسیده که معادل هشت صدم درصد از مجموع ترددها می باشد، این شاخص در سه ماه نخست سال جاری ۶ صدم درصد بوده است.

وحدتی فرد افزد: هفته گذشته نیز در جریان برگزاری کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و ترافیک استان گزارشی پیرامون ثبت بیش از ۱۰۰ تخلف سرعت توسط ۱۱ خودرو در جاده های استان ارائه شد که این تخلفات از ابتدای سال ۹۷ تا پایان بهار امسال توسط سامانه های هوشمند راهداری خراسان رضوی ثبت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: چنین رفتارهایی باید توسط جامعه شناسان و روانشناسان تجزیه و تحلیل و آسیب های روانشناختی واجتماعی آن شناسایی شود.

وحیدقربانی افزود : فضا باید به گونه ای باشد که اینگونه رانندگان به عنوان مخرب و ناایمن معرفی شوند و نوع اعمال قانون برای چنین افرادی باید متفاوت باشد تا جامعه آنها را نکوهش کند.

ابوالفضل حسینی عشرت آبادی، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ۱۴۳ سامانه ثبت تخلف سرعت در راه های شریانی استان نصب شده که ۹۳ سامانه از این تعداد فعال است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.