سرپرست اداره کل راه آهن خراسان روز شنبه پیرامون این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر چهار و نیم میلون نفر از این تعداد مسافر ریلی ظرف ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه از شبکه راه آهن برای سفر به مشهد از دیگر نقاط کشور و بالعکس بهره برده اند.  

مصطفی نصیری ورگ افزود: جابه جایی افزون بر ۷۶ میلیون مسافر ریلی از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۷ د ردوران مدیریت دولت تدبیر و امید رکورد جدیدی در حمل و نقل مسافر برای خراسان رقم زد که معادل جا به جایی ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد است. این تعداد مسافر از زمان راه اندازی راه آهن مشهد در سال ۱۳۳۶تاکنون بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: آنچه از افزایش تعداد مسافر با اهمیت تر است بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی می باشد. از رده خارج کردن واگنهای با عمر بالا، واگنهای اتوبوسی و شش تخته و جایگزینی آنها با ناوگان جدید و واگنهای چهار تخته از اقدامات کیفی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای منتهی به مشهد هستند.  

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: در حالی که واگنهای اتوبوسی و شش تخته به ترتیب گنجایش ۹۰ و ۶۰ مسافر را داشتند، در واگنهای چهار تخته این تعداد به ۳۲ و یا ۴۰ مسافر کاهش یافته اما با افزایش ضریب اشغال قطارها و برنامه ریزی جدید، کاهش صندلی قطارها را در ناوگان ریلی جبران کرد.

وی میزان رشد سالانه جا به جایی مسافر در مسیر های ریلی خراسان را طی هفت سال گذشته حدود هشت درصد اعلام و بیان کرد: شمار ایستگاههای راه آهن خراسان  ۲۳ باب است و روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می کنند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است و سالانه به واسطه وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می کنند.

۳۲۲۱/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.