علیرضا مالک اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون صدور مجوز فعالیت برای هنرستان موسیقی در استان توسط این اداره کل صادر نشده است ضمن اینکه صدور این مجوز بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هنرستان هنرهای زیبا در این استان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد اما هنرستان موسیقی نه  ْ افزود: آموزشگاه های موسیقی فراوانی در استان فعالیت دارندکه اینآموزشگاه ها نیز مجوز فعالیت خود را از ادارهکل ارشاد دریافت کرده اند و ارتباط با آموزش و پرورش ندارند.

وی گفت: این استان رتبه اول کشور را در زمینه تعداد هنرجویان و هنرستانهای فعال در اختیار دارد.

مالک اشرفی افزود: هم اکنون ۵۸۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این استان فعالیت می کنند که نیمی از این تعداد دخترانه و و نیمی دیگر پسرانه است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۵۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار نفر آنان در هنرستان‌های کار و دانش و بقیه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

 هم اکنون ۳۸.۷ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی- حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است.

بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

7496

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.