به گزارش ایرنا، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو روز شنبه در نشست هم اندیشی وزارت نیرو و اصحاب رسانه در مشهد گفت: هم اکنون در وزارت نیرو مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا به صورت توامان دنبال می شود که تحقق این مهم در گرو تحقق پیوست فرهنگی پروژه هاست.
صدیقه ببران افزود: برای مدیریت مصرف آب و مواجهه با کم آبی کارگروه سازگاری با کم آبی به عنوان حوزه میان بخشی مدیریت آب از سال گذشته در وزارت نیرو تشکیل شده و دستگاه های مختلف در این بخش دخیل هستند.
وی اظهار داشت: حکمرانی مطلوب و مردم سالاری بدون حوزه رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی محقق نمی شود.
وی گفت: رسانه و خبرنگاران باید زمینه ساز عدالت اجتماعی باشند که برای تحقق این مهم باید از درجه ای از آزادی برخوردار گردند.
ببران افزود: اخلاق رسانه ای اصل مهمی است که برای جلوگیری از فساد باید مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: رسانه دانشگاه عمومی است و اگر مردم از حس اخلاقی بودن رسانه بهره ای نگیرند دنبال رو راه ناصواب و سیکل معیوب در جامعه می شوند.
وی گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات میزان تعامل بین رسانه ها، دولتها و مردم افزایش یافته است و جریان یک سویه اطلاعات به جریان دوسویه و چندسویه تبدیل شده است.
ببران ادامه داد: رسانه ها در موقعیت فعلی باید افکار عمومی جهان را به سوی ایران سوق دهند و حقانیت ایران را به جهانیان ثابت کنند.
وی افزود: شفافیت و پاسخگویی بین مدیران نیز در تعامل با رسانه ها باید وجود داشته باشد و دستاوردهای دولت و نهادهای اجرایی باید به خوبی منعکس گردد.
رسانه ها از اضلاع مثلث توسعه اقتصادی هستند
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی از ماه های گذشته در این استان شکل گرفته است که یکی از اضلاع آن رسانه ها هستند.
مهدی زین الدینی افزود: در دهه پنجم انقلاب کشور را باید با شرکتهای توسعه گرا ساخت که رسالت رسانه ها و روابط عمومی های فعال در این خصوص رساندن صدای توسعه در شرایط تحریم به گوش همگان است.
وی اظهار داشت: برای افزایش امید و مطالبه گری مردم و توسعه بیشتر باید تلاش نهادهای مختلف در این زمینه تبیین شود.
وی گفت: اگر رسانه ها را با خود نداشته باشیم و مردم را همگام با خود نکنیم نخواهیم توانست به اهداف توسعه دست یابیم.
زین الدینی افزود: با رشد فضای مجازی نقش رسانه ها پررنگ تر شده است و اگر مدیران در این شرایط در فضای رسانه پاسخگو نباشند بیشتر مورد نقد قرار می گیرند لذا باید از فضای مجازی به شایستگی استفاده کرد.
وی ادامه داد: در یک ماه گذشته طرح همیاران آب در خراسان رضوی برای مدیریت یکپارچه واحد آب و خاک و استفاده بهینه از منابع خدادادی رونمایی شد که می توان شورای اطلاع رسانی آب را نیز در همین راستا راه اندازی کرد. 

در این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه وزارت نیرو قدردانی شد.
۱۷ مرداد روز خبرنگار نام گرفته است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.