مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش روز چهارشنبه درحاشیه سی و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: اساس برگزاری مسابقات و برنامه های قرآنی به ویژه در حوزه حفظ قرآن کریم، ورود و هدایت دانش آموزان به سوی حفظ قرآن است و رتبه بندی و میزان حفظ قرآن اصل نیست.

محمد رضا مسیب زاده افزود: بیش از هفت و نیم میلیون دانش آموز در این دوره از مسابقات مدارس شرکت کرده اند که این تعداد نشان از جاذبه مسابقات برای دانش آموزان دارد.

وی اظهار داشت: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ قرآن توسط دانش آموزان، برنامه ریزی های متعدد و هدفمند در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: سه فعالیت عمده شامل حفظ ترتیلی، حفظ موضوعی آیات الهی (شامل  ۲۰ تا ۴۰ آیه منتخب) و حفظ جزء سی ام قرآن کریم مهمترین برنامه های انجام شده دراین زمینه است.

مسیب زاده با بیان اینکه مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم رکورد قابل توجهی است افزود: برای سال تحصیلی آتی نیز نهضت حفظ قرآن ادامه دارد که در این راستا مسابقات حفظ قرآن در قالب حذف ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم مد نظر است.

وی اظهار داشت: اینکه قرآن در سبد زندگی دانش آموزان قرار گیرد مهمترین هدف برگزاری مسابقات حفظ قرآن است.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان برگزیده در بخش پسران که با حضور یک هزار نفر از هفتم مرداد ماه در مشهد آغاز شده است تا دهم مرداد ادامه دارد.

بخش دختران این دوره از رقابت ها نیز از ۱۲ مرداد ماه در مشهد آغاز می شود.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.