رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزینه‌های درمانی ۳۰ میلیون زائر و ۵۰۰ هزار تبعه بر دوش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمد دارابی در نشستی با استاندار خراسان‌رضوی، وزیر بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سلامت و مولفه‌های آن بسیار مورد توجه دولت تدبیر و امید بود به‌همین دلیل نظام سلامت جزو اولویت‌های دولت یازدهم قرار گرفت.
وی افزود: براساس همین اولویت‌ها در مشهد اقدامات موثری از جمله بازسازی ۳۲۰ هزار متر مربع فضای درمانی و نوسازی ۳۳۰ هزار متر مربع از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های خدمات درمانی انجام گرفته است. گفتنی است خدمات حوزه سلامت به دورترین روستاها و شهرهای استان نیز ارائه می‌شود.
دارابی با بیان اینکه مشهد به دلیل داشتن جمعیت زیاد، تعداد حاشیه زیاد حاشیه‌نشین‌ها، حضور تعداد زیادی زائر به‌صورت سالانه دارای شرایط ویژه‌ای است گفت: این شرایط منجر شده تا مسئولیت ما در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی دو چندان شود و تلاش داریم تا بتوانیم فعالیت‌های بیشتری را در این زمینه انجام دهیم. هرچند که در ارائه خدمات درمانی بی نقص و مشکل نیستیم.
هزینه‌های درمانی ۳۰ میلیون زائر و ۵۰۰ هزار تبعه بر دوش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای مشکلات گوناگونی است ازجمله کمبود اعتبارات مادی، تاخیر در پرداخت بیمه‌ها، کمبود نیروی انسانی در بخش‌های خدماتی و به‌ویژه پشتیبانی و توسعه‌های ناهمگون در حوزه‌های آموزشی. همچنین متحمل شدن هزینه‌های درمانی ۳۰ میلیون زائر و ۵۰۰ هزار تبعه از جمله مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم.
کمبود اعتبارات، مانع از ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی مشهد شده است
وی با اشاره تجمع مراکز خدمات درمانی در مرکز شهر گفت: مشکل ما در شهر مشهد تمرکز عمده خدمات درمانی در مرکز شهر است؛ بنابراین اگر حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و دولت اجرایی شود می‌توانیم تمرکز مراکز خدمات درمانی را از مرکز شهر به اطراف شهر ببریم در این راستا بیمارستان‌هایی چون بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هاشمی‌نژاد، در حال ساخت بوده و ۷۵ درصد پیشرفت داشته است. همچنین بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیز از دیگر برنامه‌های ماست که زمین آن احداث شده اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز ساخت و ساز آن آغاز نشده است.
دارابی تصریح کرد: از دیگر بیمارستان‌هایی که در حال ساخت در جنوب شهر مشهد بوده بیمارستان امداد و نجات است. امید داریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی وزارت بهداشت یاری شود تا بتوانیم مشکلات موجود را رفع کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.