مدیر کافه‌کتاب آفتاب گفت: هنوز تکلیف مشکل قانونی کافه کتاب آفتاب مشخص نیست.
عابس قدسی در گفت‌و‌گو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهارکرد: استقبال مردم از کافه کتاب آفتاب زیاد است و کافه کتاب محلی پررفت‌و‌آمد است.
وی ادامه داد: در کافه کتاب آفتاب،  فروش کتاب بیش‌تر از کافی‌شاپ آن است. هویت اصلی ما کتاب‌فروشی است و بعد از درخواست و استقبال مردم کافی‌شاپ به آن اضافه شد. 
مدیر کافه‌کتاب آفتاب در خصوص مجوز مشکل کافی‌شاپ کافه کتاب، بیان کرد: هنوز تکلیف کافه کتاب آفتاب مشخص نیست. مشکل مجوز کافی شاپ کافه کتاب آفتاب تاحدودی حل شده است.
وی افزود: البته پرونده این موضوع هنوز در جریان رویه قانونی آن است و فعلا نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم.
طبق قانون در کنار هم قرار گرفتن دو مجموعه کتاب فروشی و کافی‌شاپ در کافه‌کتاب موجب تداخل صنفی است که به عنوان مشکلی جدی برای این مجموعه‌ها تلقی شده و حتی موجب تعطیلی برخی از آن‌ها شده است.
 از دیگر سو تقاضای عمومی برای استفاده از محلی برای گفت‌وگوهای فرهنگی و هنری در شهر رو به افزایش است مساله‌ای که نشان‌دهنده این موضوع است که مسئولین اداره ارشاد به عنوان متولیان این مراکز بایستی با انجام رایزنی‌های لازم در اسرع وقت یک بار برای همیشه تکلیف استفاده همزمان از محیط فرهنگی و کافی شاپی را حل کنند تا هر روز شاهد مخابره اخباری در خصوص تداخل کاری نگارخانه‌ها، کتابفروشی‌ها، سالن‌های تئاتر و... با کافی شاپ‌ها نباشیم؛ مساله‌ای که به نظر نمی‌رسد حل و فصل آن به چیزی بیشتر از یک جلسه هماهنگی بین اداره ارشاد و اصناف مربوطه نیاز داشته باشد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.