در تمام سطوح جامعه، مردم خواستار کاهش ردپای کربن ناشی از فعالیت‌های روزانه‌شان هستند؛ از جمله در حمل و نقل. در پاسخ به این روند، صنعت خودروسازی نیز در حال تغییر است. تکنولوژی وسایل نقلیه در طول پنج سال آینده بیش از ۱۰۰ سال گذشته تغییر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، اولین قانون در چین که انتشار مواد آلاینده از خودروها را کنترل کرد، در سال ۲۰۰۰ تصویب شد و معادل استاندارد یورو۱ بود. چهار سال بعد، استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری روی کار آمد که با استانداردهای یورو ۲ مطابقت داشت. استاندارد ملی III که معادل استاندارد یورو ۳ است در سال ۲۰۰۷ و استاندارد IV در سال ۲۰۱۰ لازم‌الاجرا شد. همزمان با افزایش نگرانی نمایندگان و شهروندان در خصوص هوای به شدت آلوده در چین، وزارت محیط‌زیست این کشور (SEPA) ژانویه امسال از ضرب‌العجل و تعیین بازه زمانی برای عمل به استانداردهای ملی V خبر داده است.
این کشور در ژانویه ۲۰۱۶ با هدف تولید وسایل نقلیه با تکیه بر انرژی‌های نوین یکسری اقدامات جدید در پیش گرفت. در بخشنامه‌های جدید، مسائل مربوط به عرضه سوبسیدهای دولتی که قرار است برای تاسیس زیرساخت‌های مناسب خودروهای نوین و تشویق استفاده از اینگونه خودروها در سطح استانی در دسترس قرار بگیرد، با جزئیات دقیق مشخص شده است.
دستورالعمل‌هایی نیز در خصوص محدودیت استفاده از مواد اولیه و بازیافت منتشر شده که از سوی خودروسازان لازم‌الاجراست. در این مجموعه دستورالعمل‌ها، جزئیات دقیق فراخوان محصولات خودرویی معیوب نیز مشخص شده و شرکت‌های تولید، صادرات، خرید و فروش، لیزینگ و تعمیر و نگهداری محصولات خودرویی به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده، باید به آن پایبند باشند.

منابع:
https://ideas.repec.org
https://www.reportlinker.com
https://www.canada.ca
https://www.acea.be
https://equitablegrowth.org
https://sencanada.ca
https://www.autoindustrylawblog.com
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.