دولت فرانسه اعلام کرد به تمام پروازهای بین المللی که از سال 2020 در فرانسه صورت پذیرد مالیات تعلق خواهد گرفت. این مالیات‌های سالانه حدود 200 میلیون دلار درآمد برای دولت جهت سرمایه‌گذاری در فناوری و زیرساخت‌های حمل و نقل پاک به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اینهبیتت، این  مالیات بر اساس نوع پرواز از 1.70 دلار تا 20 دلار برای هر بلیط خواهد بود. مالیات زیست‌محیطی برای پروازهای داخلی فرانسه و همچنین پروازهای بین المللی که به کشور وارد می‌شوند، اعمال نخواهد شد. همچنین پرواز به مناطق تحت حکومت فرانسه نیز مستثنی هستند.
سخنگوی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اظهار کرد:
دولت‌ها باید برای سوخت پاک‌تر و فناوری‌های پیشرفته‌تر سرمایه‌گذاری کنند.
این قانون در نظر فعالان محیط زیست تا حدودی قدمی مثبت در کمک به محیط زیست و نقش حمل و نقل در پایداری محیط زیست سبز است. اندرو مورفی از حمل و نقل و محیط زیست مستقر در بروکسل اعلام کرد: این اقدام به تنهایی موفق نخواهد بود و نیازمند به رسمیت شناختن آن توسط دولت فرانسه است.
در این زمنیه آلمان، ایتالیا و انگلستان نیز مالیات مشابهی دارند. در انگلستان، این میزان مالیات تا حدود  214 دلار است، که در مجموع سالانه 3.7 میلیارد دلار می‌شود.
سایر کشورهای اروپایی نیز به دنبال کاهش یارانه دولتی برای سوخت‌های فسیلی با هدف محیط زیست پاک هستند که این موارد فرصت قابل توجهی برای ایجاد درآمد مالیات دولتی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه محیط زیست پاک ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.