معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از آغاز عملیات احداث ادامه خط سوم بی‌آرتی بدون نصب نرده میانی از پایان تیر ماه خبر داد. 
خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان و در حاشیه شصت‌وچهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص آخرین وضعیت ادامه مسیر خط سوم بی‌آر‌تی، اظهار کرد: عملیات اجرایی ادامه مسیر خط سوم بی‌آرتی از چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال تا پایان این ماه آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: البته نحوی اجرای این مسیر بسیار متفاوت‌تر از اجرای مسیری است که تاکنون اجرا شده است.
کاظمی با بیان اینکه در اجرای این مسیر نگاهی داریم به شهروندان عزیز و می‌خواهیم فرهنگسازی را با شهرونان امتحان کنیم و بر این اساس بین مسیر اتوبوس و مسیر خودرو با نرده و جدول جداسازی نخواهد شد و صرفا در حاشیه آیلند وسط بولوار فردوسی خطی را خطکسی واهیم کرد و اتوبوس‌هااز مسیر این خط حرکت خواهند کرد و مطمئن هستیم شهروندان در این مسیر با ما همکاری خواهند کرد و به خطوط بی‌آر تی ورود نخواهند کرد که مجبور نباشیم در آینده این مسیر را با جسم صلب جدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: لذا از شهروندان می‌خواهم که در این مسیر با ما همکاری داشته کنند. البته در این مسیر با نصب دوربین تخلفات ثبت خواهد شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد بیان کرد: تنها در محل چهارراه‌های فرامرز عباسی، چهارراه ابوطالب و قبل و بعد میدان جانباز برای اتوبوس‌ها خط فرار ایجاد می‌کنیم تا اتوبوس‌ها در پشت ترافیک چهارراه‌ها نمانند و بتوانند با سرعت بیشتری سرویس‌دهی کنند.
وی گفت: ایستگاه‌های این خط نیز در وسط خیابان و در همین قسمتی که مسیر فرار و جداسازی انجام می‌شود احداث خواهند شد.
کاظمی افزود: تنها در آیلند وسط بولوار فردوسی به دلیل اینکه ترددهای عرضی را نداشته باشیم در آبیلند وسط مانع قرار خواهیم داد.
وی با اشاره به افزایش سرعت متوسط اتوبوس‌ها با اجرای خطوط بی‌آرتی، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با مشارکت مردم در اجرای خط بی‌آرتی بدون نصب نرده سرعت متوسط اتوبوس‌ها به 22 کیلومتر در ساعت برسد که سرعت خوبی است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: در صورتی که این اجرای طرح مثبت ارزیابی شود امکان دارد در آینده در ادامه مسیر خط سوم بی‌ارتی نیز اجرا شود تا نارضایتی کسبه نیز کاهش یابد.
وی با اشاره به زمان بهره‌برداری از این طرح گفت: اجرای این طرح حدود سه تا چهار ماه زمان می‌برد و پیش‌بینی می‌کنیم در اواسط پاییز به اجرا گذاشته شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.