وزیر راه و شهرسازی از غیر مولد کردن سرمایه ها با ساخت و توسعه مسکن های گران قیمت خالی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،محمد اسلامی امروز  با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی وگرمایشی که در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قصه غم انگیز مسکن های گران قیمت خالی وجود دارد و این کار به غیرمولد کردن سرمایه ها آن هم در شرایط کنونی بازار می انجامد و به ورود سوداگران به حبس دارایی های انبوه کمک می کند،حال آنکه در بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاثیری ندارد.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهایی به منظور مقابله با این پدیده، افزود: احداث چنین واحدهایی تنها باید سفارشی سازی شده باشد یا مشارکت در جهت تولید و عرضه مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: آنها که پول دارند و دوست دارند اعیان نشینی کنند، می توانند مسکن های گران قیمت را سفارشی سازی کنند.

اسلامی افزود: اما وقتی قرار است افراد وارد بازار مسکن شوند، باید بر اساس ضوابط به پیش روند. چرا که در اینجا بحث از سرمایه های ملی مطرح است.

وی در همین راستا به ۳ تصمیم عمده برای فعال کردن بخش مسکن اشاره کرد و گفت: در قالب طرح تولید ملی، به انبوه سازان به شکل قرارداد مشارکتی زمین برای تولید مسکن عرضه می شود. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت مسکن را بانک عامل و ۲۰ درصد را سرمایه گذار و انبوه سازان عرضه میکند. مدل مالی ۸۰-۲۰که انتظار می رود مورد استقبال قرار گیرد و قابل انتقال به خریداران در کلانشهرهای بزرگ و کوچک است.

اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز باید در مکان هایی صورت گیرد که تقاضا برای آن وجود داشته باشد، افزود: همچنین برای افزایش جذابیت، میتوان در شهرهایی که امکان افزایش تراکم وجود دارد، این مهم را عملی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تحریم و فشارهای اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: نبایستی مرعوب شده و جا بزنیم. درست است که شرایط سختی بر بخش لوجستیکی و بازرگانی کشور حاکم است. اما در حال بهبود وضعیت خود بوده و متوقف نیستیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۲ پروژه بزرگ آزادراهی را با مشارکت کنسرسیومی از شرکت های پیمانکاری و بهره گیری از منابع مالی آغاز کرده ایم.

اسلامی بر لزوم ثابت قدم بودن و عزم اراده استوار تاکید کرد و اظهار داشت: اگر سستی به خرج ندهیم، به موفقیت های روز افزون می رسیم و ماندگار می شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.