شهردار مشهد با اشاره به اینکه سرعت اجرای پروژه‌ها و زمانبندی آن برای ما بسیار مهم است، تاکید کرد: لذا نباید عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی حتی یک روز تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد که با حضور اعضای شورا و مدیران شهری برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیرعامل سابق این سازمان افزود: از مدیریت جدید سازمان عمران 9 خواسته داریم که باید آن را مورد توجه قراردهند. 

وی اضافه کرد: اولین خواسته ما این است که سازمان عمران مانند یک مجموعه حقوقی خصوصی عمل کند و آن را ارتقا دهد که پیشرفت در این مسیر را باید براساس شاخص‌های مدنظر در طول 6-7 ماه آینده نشان دهند.

شهردار مشهد با بیان اینکه پیش از این 50 درصد وقت مدیرعامل سازمان عمران، پاسخگویی و مذاکره با طلبکارن ریز و درشت بود، اظهار کرد: اما اکنون کار سازمان به روز شده و چرخ آن در حال گردش است و بدهی معوقه‌ای نیست که سازمان عمران را از کار بیندازد لذا انتظار داریم که با تلاش سرعت اجرای پروژه‌ها سرعت بگیرد زیرا هر روز که یک پروژه زودتر به اتمام برسد از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته‌ها استفاده بهینه از امکانات سازمان عمران از جمله کارخانه تولید آسفالت، بتن‌سازی و ماشین‌آلات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کلائی با تاکید بر اینکه همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی و عمومی مشهد و سایر نقاط کشور باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مرجع تقسیم کارها و پروژه‌های زیرساختی شهر مشهد میان پیمانکاران سازمان عمران است لذا با توجه به وجود رکود پروژه‌ها در کشور و تمایل پیمانکاران برای فعالیت، سازمان عمران باید دیپلماسی فعالی را برای ارتباط با پیمانکاران در پیش گرفته و از این فرصت مناسب استفاده کند.

شهردار مشهد افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی فعالیت سازمان عمران طی یکسال آینده ارتباط با پیمانکاران در مشهد و سایر نقاط کشور و تقسیم پروژه‌ها خواهد بود.

وی به کشف قیمت اجرای پروژه‌ها به عنوان چهارمین خواسته از سازمان عمران شهرداری مشهد اشاره و تاکید کرد: از سازمان عمران انتظار داریم که با کشف قیمت و ارائه کردن بهترین قیمت مدیریت شهری را کمک کند.

شهردار مشهد اضافه کرد: یکی دیگر از خواسته‌های ما از سازمان عمران نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها است مردم از یک لکه‌گیری آسفالت می‌فهمند که مدیریت شهری کارایی دارد یا نه؟ و با توجه به این که هدف ما جلب رضایت و اعتماد شهروندان است سازمان عمران باید نظارت جدی و دقیقی بر اجرای پروژه‌های عمرانی داشته باشد.

کلائی ادامه داد: سازمان عمران باید در خدمت بخش‌های مختلف شهرداری بوده و تمامی امور زیرساختی را متکفل باشد و اگر در این مسیر به دانشی نیاز دارد از آن حمایت خواهیم کرد زیرا بر دانش‌افزایی به ویژه در حوزه مدیریت پروژه تاکید داریم.

شهردار مشهد به ساختار سازمانی به عنوان هفتمین خواسته از سازمان عمران اشاره کرد و گفت: در ساختار سازمانی و مدیریت اجرایی باید به ریزکردن پروژه و قابلیت واگذاری بخش های مختلف به پیمانکاران توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: سازمان عمران شهرداری مشهد اکنون دارای یک برند است اما این که به عنوان یک سازمان دارای رانت ترک تشریفات دیده شود جفاست در حالی که اگر صورت مالی این سازمان را بررسی کنیم می‌بینیم که بسیار روشن است لذا از مدیرعامل جدید می‌خواهیم این برند را ارتقا دهد زیرا سازمانی که 3 شیفت کار کند و در ارائه قیمت پروژه‌ها رقابت کند سازمان عمران قابل قبول ماست. 

شهردار مشهد به سرعت پروژه‌ها به عنوان نهمین خواسته خود از سازمان عمران اشاره و تاکید کرد: بر این خواسته تاکید داریم که پروژه‌های عمرانی نباید حتی یک روز تعطیل شود و به همین دلیل است که پروژه‌هایی که زمان اجرا دارد را به سازمان عمران واگذار می‌کنیم زیرا سرعت اجرای پروژه‌ها برای ما بسیار مهم است.

گفتنی است در ادامه از زحمات باقری مدیرعامل سابق سازمان عمران شهرداری مشهد تقدیر و احسان عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.