حمید رضا موحدی زاده روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن 29 اردیبهشت ماه و سالروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال 96 افزود: دو سال قبل با رای مردم دولت تدبیر و امید به پیروزی رسید و در انتخابات شوراها نیز لیست امید در مشهد پیروز انتخابات شد.
وی اضافه کرد: در میانه بیم و امید آن ایام رای قاطع مردم شریف مشهد، مشارکت گسترده آنها در انتخابات و اقبال آنها به لیست امید یک پیام روشن داشت و آن این که ما در شهر می مانیم و شهر را پر از امید می کنیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شورای پنجم به شهروندان قول دادیم امانت دار رای آنها و پاسدار حقوقشان باشیم همچنین به هویت منشوری مشهد با محوریت امام رضا (ع) بپردازیم.
موحدی زاده افزود: متعهد شدیم رونق و نشاط از دست رفته را به شهر پرجاذبه مشهد برگردانیم، و با مصوبات بستر مناسبی برای توسعه شهر فراهم کنیم، زمینه مشارکت فعال و بیشتر مردم را فراهم آوریم و فرصتهای پیش رو را نیز معرفی کنیم.
وی ادامه داد: طی دو سال فعالیت در شورای پنجم گفتمان یک جانبه حاکم بر فضا و فرهنگ شهر را به حاشیه بردیم، غم و اندوه را از میان زنان، مردان و جوانان این شهر دور کردیم و شادی و نشاط را به آنها بازگردانیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مبارزه با فساد نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت، منافع شهر و شهروندان را بر منافع خود ترجیح دادیم و تلاش شد در راستای توسعه شهر و افزایش حس تعلق خاطر با همه نهادها و جریانها در تعامل باشیم.
موحدی زاده افزود: تلاش کردیم گفتمان تک صدایی را به چند صدایی تبدیل کنیم و امروز صداهای مختلف در شهر شنیده می شود و با پرهیز از نگاه تک بعدی به هویت شهر تلاش شد در حوزه های مختلف به خواسته های شهروندان توجه عمیق تری شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر بازگشت به خواست مردم از طریق برگزاری انتخابات سالم گفت: برای داشتن شهرهای با نشاط و توسعه یافته باید اشتباهات گذشته را تصحیح کرد.
موحدی زاده افزود: بازگشت اختیارات به شوراها متناسب با وظایفشان، به رسمیت شناختن حق و حقوق شهروندی و حق نشاط شهروندان از راهکارهای رسیدن به شهر توسعه یافته و کسب رضایت مردم است و امام رضا (ع) که 12 قرن قبل مظهر گفت و گو و مناظره بود همچنان در کانون توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر است.
وی ادامه داد: از نقدهای منصفانه استقبال می کنیم و ادعا نمی کنیم شورای پنجم شهر مشهد هیچ نقصی ندارد ولی از منتقدان می خواهیم با در نظر گرفتن شرایط موجود شهر و کشور انصاف داشته باشند و اگر راه حلی برای رفع نقایص دارند منصفانه آنرا بیان کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه در کشور برخی تلاش می کنند آنچه در اقتصاد و سیاست کشور رخ داده را تنها بر دوش دولت دوازدهم بیندازند در حالی که فشارهای بین المللی شرایط ثبات دوره اول دولت تدبیر و امید را برهم زده و نگرانیهایی را به وجود آورده است که همه باید تلاش کنیم این فشارها از دوش مردم برداشته شود.
موحدی زاده افزود: هیچ منافاتی ندارد که در مقابل صبر و شکیبایی مردم، دولت و نظام به دنبال راه حل جدیدی برای کاهش رنج و درد مردم باشند و در این میان انتخابات و صندوق رای، راهبرد تاثیرگذار برای خواست مردم است و مسئولان آگاه باشند پنجره انتخابات باید همچنان باز باشد.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.