احمد یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و رونق مطلوب صادرات سوخت مرزی، از ابتدای سال جاری واریز دو مرحله سود به حساب حدود 19 هزار خانوار مرزنشین در روزهای هشت و 17 اردیبهشت ماه انجام شد و تلاش می شود تا پایان سال نیز همین روند ادامه پیدا کند.
وی اضافه کرد: در طرح واریز سود حاصله از صادرات سوخت مرزی به کشور افغانستان، خانواده های سه شهر مرزی استان خراسان رضوی تحت پوشش قرار دارند و در هر مرحله مبلغ یک میلیون ریال به حساب خانوارهای 24 روستای تایباد، 66 روستای تربت جام و 9 روستای شهرستان خواف واریز می شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت، بهبود معیشت و کاهش مهاجرت روستائیان مرزنشین به شهرها، تثبیت جمعیت پایدار و به تبع آن افزایش امنیت و رونق اقتصادی درمناطق مزری مهمترین اهدافی است که در اجرای این طرح دنبال می شود.
یزدان پناه افزود: مزایده های قانونی سوخت مرزنشینان زمینه را برای ایجاد رقابت سالم بین شرکتهای متقاضی ایجاد کرده است و در همین راستا مرحله هفتم مزایده سوخت مرزنشینان با حضور 39 شرکت صادرکننده خارجی طی اردیبهشت ماه کنونی انجام خواهد شد و در این مزایده نرخهای کشف شده تا کنون روند تصاعدی داشته است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.