مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: در این جشنواره آثار استاد شهید مطهری از ابعاد مختلف الهام بخش هنرمندان و نویسندگان قرار گرفت.
جعفر مروارید افزود: آثار عمومی شهید مطهری همچون 'داستان راستان' و آثار فاخر وی از جمله 'روش رئالیسم و اصول فلسفه' در تدوین این نمایشنامه ها منبع الهام بود.
وی اظهار داشت: حاصل کار شهید مطهری اندیشه های انقلابی بود که براساس اندیشه فردی و شمول گرایانه شکل گرفت.
وی گفت: استان خراسان رضوی قطب دوم تئاتر در کشور است و جشنواره تئاتر 'اندیشه مطهر' با همت هنرمندان تئاتر استان شکل گرفت و ثابت کرد که تئاتر در خراسان رضوی هنر پویاست.
مروارید افزود: هنرمندان شرکت کننده در جشنواره اندیشه مطهر می توانند آثار خود را به مدت یک هفته به صورت رایگان در سالن نمایش اشراق به اجرای عمومی بگذارند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات تئاتر در حوزه نمایشنامه، نبود متون نمایشی مناسب است، برگزاری جشنواره اندیشه مطهر اقدام مناسبی در جهت رفع مشکلات موضوعی در متون مذهبی است.
حمید نیلی اظهار امیدواری کرد بستر برگزاری جشنواره تئاتر اندیشه مطهر در سطح ملی فراهم شود تا نگارش متون مذهبی بر پایه اندیشه های ارزشمند استاد شهید مطهری توسعه یابد.
در دومین جشنواره تئاتر کوتاه استانی 'اندیشه مطهر' 12 نمایش صحنه ای و سه نمایش خیابانی از شهرستان های مشهد، تربت حیدریه، قوچان، فریمان، طرقبه شاندیز، خوشاب به رقابت پرداختند.
در این مراسم برگزیدگان بخشهای طراحی نور، طراحی لباس، طراحی صحنه، بازیگری مرد، بازیگری زن، کارگردانی و اثر برگزیده با نظر هیات داوران شامل اتابک نادری، نادر برهانی مرند و محمد مهدی خاتمی، معرفی شدند.
در بخش طراحی نور دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'محمود کریمی' برای طراحی صحنه نمایش 'نفت' اهدا شد.
در بخش طراحی لباس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به 'محبوبه سلطانی' برای نمایش 'منطقه حفاظت شده' و سمیه خجسته برای نمایش 'آنم آرزوست' تعلق گرفت.
در بخش طراحی صحنه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به 'هادی کسایی' برای نمایش 'سبزلینه' و 'آنم ارزوست' اهدا گردید.
در بخش بازیگری مرد، هیات داوران از گروه بازیگران نمایش 'نفت' و حسین طاهری بازیگر نمایش 'سبزلینه' قدردانی کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به منصور جهانبخش برای نمایش 'مستند محمود آقا'، رسول وحدت برای نمایش 'دیفتری' و علی جاوید برای نمایش 'شب بر دوش آسمان' تعلق گرفت.
در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به مهسا قدیمی برای نمایش 'دختران'، اعظم محمدی برای نمایش 'آنکس که نداند' و محبوبه راد برای نمایش 'آنم آرزوست' داده شد و لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'پرستش سلطانی' برای نمایش 'مستند محمود آقا' اهدا گردید.
در بخش نمایشنامه نویسی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به امین رضایی برای نمایش 'نفت'، بهزاد آقاجانی برای نمایش 'مستند محمود آقا' و حسین شمس آبادی برای نمایش 'آنکس که نداند' تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به مجتبی احمدی برای نمایش 'آنم آرزوست' و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه نمایش 'نفت' از شهرستان فریمان اهدا شد.
هیات داوران جشنواره تئاتر اندیشه مطهر، نمایش 'نفت' از شهرستان فریمان را اثر برگزیده این دوره اعلام کرد و این اثر به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی راه یافت.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.