افشین تحفه گر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ناشران بیش از 10 هزار عنوان کتاب را در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه کرده اند.
وی اضافه کرد: خراسان رضوی امسال حضور پررنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد و ناشران برجسته ای مانند به نشر، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه امام رضا (ع)، ضریح آفتاب، مرندیز و سایر ناشران برجسته استان در این نمایشگاه حضور دارند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب تهران یکی از پاتوقهای ادبی و فرهنگی کتاب به شمار می رود و همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای آشنا شدن با کتابهای متنوع و عناوین جدید کتاب در کشور می دانند.
تحفه گر افزود: نمایشگاه کتاب تهران در واقع ویترینی برای یک سال فعالیت صنعت نشر در کشور است و خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور به لحاظ برخورداری از ناشر و حجم کتاب چاپی مانند سالهای گذشته در این ویترین حضور پررنگی دارد.
وی اضافه کرد: 700 ناشر فعال در خراسان رضوی مشغول به کارند و بر اساس آمارهای موجود میزان چاپ کتاب توسط این ناشران طی سال گذشته شش میلیون و 488 هزار و 320 جلد بوده است که بیشترین این کتابها مربوط به حوزه دین و ادبیات بوده است.
سی ‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار 'خواندن، توانستن است' با حضور سه هزار و 200 ناشر داخلی و خارجی و با عرضه حدود 437 هزار عنوان کتاب از چهارم تا چهاردهم اردیبهشت ماه کنونی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.