به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، گروهی از پزشکان مشهد اعم از عمومی و متخصص در روزهای مختلف هفته به ویژه روزهای سه شنبه با دوچرخه به محل کار خود می روند.
سازمان نظام پزشکی مشهد در راستای استمرار فرهنگ دوچرخه سواری و با هدف جامعه ای سالم و آشتی با طبیعت هر سال برنامه های مختلف مانند تقدیر از پزشکانی که از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کنند، برگزار می کند.
در برنامه دوچرخه سواری گروهی پزشکان مشهد که به تازگی از میدان پارک تا انتهای بولوار وکیل آباد این شهر برپا شد، دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی نیز حضور داشت.
هم اکنون هفت هزار و 500 پزشک در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند که 2 هزار و 600 نفر از این تعداد پزشکان متخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.
سه‌ شنبه‌ های بدون خودرو پویشی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌ سرنشین در کشور از سال 1394 ابتدا از شهر اراک آغاز شد تا از این طریق شهروندان در روز سه‌ شنبه به‌ جای استفاده از خودرو شخصی، گزینه‌ های مفیدتر مانند دوچرخه‌ سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا خودرو اشتراکی را برای انجام کارهای روزانه جایگزین کنند.
ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی در شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی 31 دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استان ‌ها این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.